Společnost


ZÁJEZDOVÉ CENTRUM s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16009Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2017, před 8 lety

Martina Čiháková

Znění stížnosti

Dne 4.5.-7.5.2017 jsme si zakoupili prostřednictvím slevového portálu Hyperslevy.cz poznávací zájezd do Paříže s ubytováním a snídaní pro 6 osob od společnosti zájezdové centrum s.r.o.. Cestovní kancelář od nás dopředu vybírala poplatky na vstupy na památky. Součásti byl i odpolední výlet do čtvrti umělců Montmartre s nádherným výhledem na město za 100 Kč. Cena se nám líbila, tak jsme si tento výlet zaplatili. V průběhu zájezdu jsme se průvodkyně ptali, za co se platí tento výlet a ona nám řekla, že neví, že si tohle máme vyřídit s cestovkou, že se za tento výlet nic neplatí. Čtvrť umělců jsme stejně neviděli. Dnes jsem volala do cestovky a paní jednatelkou mi bylo sděleno, že tento výlet jsme absolvovali všichni a poplatek byl za metro, kterým jsme museli jet. Spoustu cestujících tento poplatek neplatilo a nikdo po nich další peníze nechtěl.
Poplatek za metro vybírala i průvodkyně v autobuse celkem 12 euro, za pobytovou taxu a také za metro.
Od průvodkyně jsme dostali dva lístky na metro. V pokynech, které nám zaslala cestovka není nikde psáno, za co se platí tento výlet, pouze že chtějí 100 Kč. Žádala jsem o navrácení poplatku, protože jsme čtvrť umělců Montmartre neviděli a tak jako tak bychom do této části Paříze jeli, kvůli chrámu Sacré-Coeur. Paní jednatelka mi řekla, že na vyřízení žádosti má 30 dní.

Další věc, žádala jsem i vysvětlení, proč nás nikdo neinformoval o tom, že když jsme si zaplatili svoz a odvoz z Hradce Králové do Prahy za 300 Kč na osobu, jak je možné že nás při zpáteční cestě autobus vysadil na nádraží v Praze a my museli jet vlakem do Hradce Králové. Sice nám jízdenky zaplatila cestovka, ale my jsme neměli ani tušení o tom, že pojedeme vlakem z Prahy do Pardubic, z Pardubic do Hradce a v Hradci na nádraží autobusem do Kuklen k Albertu, kde jsme měli zaparkovaná auta, jelikož jsme mysleli, že když nás autobus naložil na tomto místě, tak nás i zde vyloží. Jsme z Pardubic, kdybychom tušili, že se k nám takto bude chovat cestovka, jeli bychom rovnou vlaky z Pardubic do Prahy a ještě ušetřili spoustu peněz za vlastní dopravu.

Celkově jsme s poskytovanými službami byli velice nespokojeni, protože paní průvodkyně neměla dostatečnou kvalifikaci a praxi v průvodcovských službách.
Ubytování bylo otřesné, pokoje byly špinavé a člověk si připadal spíše na ubytovně, než v hotelu.


Požadované řešení

Chci vrátit jen své peníze zpět. Jedná se o 100 Kč za osobu, tedy 600 Kč za něco, co ve skutečnosti neproběhlo.

Cestovní kancelář si vydělala dost peněz za zaplacení pobytu a také určitě za vybrané peníze předem za památky, jelikož při hromadných odběrech vstupenek existují slevy.

Paní jednatelka byla velice rázná a takové chování si nechci nechat líbit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2017 13:51, před 8 lety

Pokud nebyla služba poskytnuta, může spotřebitelka žádat vrácení peněžních prostředků, které za službu zaplatila.

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitelku ujistil nebo které spotřebitelka vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekávala, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Měl-li zájezd vadu a vytkla-li ji spotřebitelka bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam).

Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může zákazník také požadovat náhradu újmy za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pořadatel odpovídá spotřebitelce za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.

Pokud by společnost uplatněnou reklamaci zamítla, je možné spor řešit soudně podáním žaloby. U soudu bude třeba předložit dostatečné množství důkazů k prokázání vadného poskytnutí zaplacených služeb. Ještě před podáním žaloby se zasílá předžalobní výzva, v níž naposledy cestovní kancelář spotřebitel vyzve, aby reklamaci dobrovolně uznala. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2017 17:42, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.