Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
I když ve sjednané cestovní smlouvě bylo jasně uvedeno, že cílovým místem má být letovisko Koskinou – Virginia hotel, bylo nám (2 dospělí + 1 dítě) po příletu na letiště Rhodos oznámeno delegátkou, že nebudeme ubytování v tomto hotelu, nýbrž v hotelu Marianna palace, destinace Kolymbia s tím, že hotel Virginia je obsazený.
Změnou hotelu došlo k porušení cestovní smlouvy a dále naše rodina utrpěla újmu z následujících důvodů (zejména s ohledem na 3letého syna):
- prodloužil se transfer z letiště o 56 minut (jedna cesta),
- delší vzdálenost od hlavního města (zejména dostupnost zdravotní péče),
- vzdálenost k moři se prodloužila z 300 m na 900 m,
- neexistence animačních programů pro děti.
Jako kompenzace újmy byla žádána sleva z ceny zájezdu ve výši 30%.
Reklamace byla podána v zákonné lhůtě, též v zákonné lhůtě cestovní kancelář odpověděla:
- odkazuje se na termín superlast minute (který není ve smluvních podmínkách definován) a že sama cestovní kancelář nevěděla o změně hotelu,
- "animační programy jsou pouze bonusem a ne placenou službou zahrnutou do ceny zájezdu, nelze je tedy reklamovat"
Pobytový zájezd na Rhodos v termínu 4.-11.8.2013, smlouva uzavřena 1.8.2013
S ohledem na nepřijatelné (ne)vyřízení naší reklamace trváme na požadované slevě z ceny, kdy výše slevy byla vypočítána s pomocí Frankfurtské tabulky slev.
|
Tweet |
Cestovní smlouva musí obsahovat přesnou specifikaci místa ubytování (§852 odst. písmn. d)). Jestliže nelze pokračování zájezdu zajistit jinak než prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší kvality než je uvedené v cestovní smlouvě, je cestovní kancelář povinna zákazníkovi vrátit rozdíl v ceně dle §852k odst.3 občanského zákoníku. Výše slevy se řídí Frankfurtskou tabulkou slev. Smluvní podmínky cestovní kanceláře se nemohou odchýlit od zákona v neprospěch spotřebitele(§55 odst. 1 občanského zákoníku).
Zajištění animačního programu pro děti je součástí cestovní smlouvy, a cestovní kancelář má tedy povinnost tuto službu poskytnout. Tvrzení, že se jedná o neplacenou službu neobstojí, jelikož spotřebitel platí souhrnnou cenu za celý zájezd. Takto by mohla cestovní kancelář označit jakoukoli službu a tím se zprostit povinnosti jí vůbec poskytnout. Navíc právě dostupnost animačních programů mohla být jedním z faktorů, proč si spotřebitel vybral právě tento zájezd.
Společnost se nerozhodla spor řešit prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů, tudíž nyní se spotřebitel musí svých práv domáhat soudní cestou. Před případným podáním žaloby k soudu doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Spotřebitel by si také měl ověřit, zda reklamaci uplatil včas, tj. nejpozději do 3 měsíců od skončení zájezdu.
Není žádným překvapením, že ze strany cestovní kanceláře nedošlo k žádné další reakci. Při první a jediné odpovědi na reklamaci cestovní kancelář nabídla slevu na další zájezd ve výši 500 Kč, což považuji za výsměch. A to nejenom naší rodině, ale všem jejím stávajícím i potenciálním zákazníkům. Pokud zvažujete dovolenou s CK Pantour, moc dobře si do rozmyslete:-(
Sleva se poskytuje z ceny zájezdu, tj. v penězích, nikoli prostřednictvím slevy na další zájezd.