Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobry den
Auto Esa nabizi neexistujici auta s tim,ze kdyz si auto rezervujete,prijedete na pobocku kde cekate rezervovany automobil tak Vam prodejce rekne,ze auto je prodane,problem je v tom ze se mi to stalo 4x , a pote se auto opet objevilo na inzeratu, pozoruji takhle jednu Skodovku uz 2 mesice ale nejsem schopny ji koupit protoze nikdy neexistovala, je levna az nerealne ale neni tohle podvod?
Reseni je kdyz si budu moci koupit to co nabizite nebo si lidem omluvite za vase jednani
|
Tweet |
Kdyby prodávající vůbec neměl v úmyslu dodat inzerované zboží a celá reklama měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.