Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Jsem majitelem automobilu Škoda Octavia 2, diesel common rail 103 kw (motor CFHC), rok výroby 2011. Vůz jsem odkoupil od firmy, ve které pracuji, takže vím, že byl pravidelně servisován v autorizovaných servisech. Najeto má nyní 100300 km a odešel EGR ventil. Chyba P0403 (chyba na elektronické části zpětné klapky EGR ventilu). V servise mi bylo řečeno, že opravu bude stát zhruba 14 000 kč. Tankováno bylo vždy kvalitní palivo. Nečekal bych, že tato součástka odejde tak brzy, dokonce i v servise se divili. Myslel jsem , že automobily škoda jsou spolehlivé, když se o ně dobře staráte.
Obracím se na Vás s dotazem a s žádostí o vyjádření k tak brzké poruše této součástky? Je možná alespoň částečná kompenzace z Vaší strany?
Škoda Octavia 2, diesel common rail 103 kw (motor CFHC), rok výroby 2011
úplná nebo částečná spoluúčast na opravě
|
Tweet |
Kupní smlouva vzniká mezi kupujícím a prodávajícím. Pokud spotřebitel zakoupil zboží od původního vlastníka vozidla, je za vady na vozidle odpovědný původní vlastník (v tomto případě společnost, ve které spotřebitel pracuje). Pokud ale původní vlastník postoupil spotřebiteli práva z vadného plnění z kupní smlouvy, může se spotřebitel obrátit také na prodávajícího, od kterého původní vlastník zboží zakoupil.
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží (včetně osobních automobilů) 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Spotřebitel tedy již nemůže uplatnit zákonnou záruku. Ustanovení § 620 odst. 5 občanského zákoníku však umožňuje prodávajícímu poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně.
Pokud byla ze strany prodávajícího dána prodloužená záruka přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně, měly by být v záručním listě nebo ve smlouvě stanoveny podmínky prodloužené záruky. Prodávající se však často omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby. V takovém případě je třeba po celou dobu trvání smluvní záruky aplikovat úpravu o zákonné záruce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.