Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
7.4.2017 jsem si přes internet objednala matraci na postel. Jelikož mi matrace nevyhovovala rozhodla jsem si ji v zákoné lhůtě vrátit. Společnost Intena mi vrácení potvrdila, ale napsala mi:
Jelikož jste měla matraci vybalenou z obalu, z celkové částky vám odečteme náklady na výrobu nového potahu, viz.naše obchodní podmínky (níže zasílám odstavec o obalech a potazích) což u vaší objednané matrace činí 1200 Kč. Původní potah z vámi objednané matrace je tedy ve vašem vlastnictví a máte jej připravený k vyzvednutí u nás na prodejně.
S tím to já ale nesouhlasím a žádám vrácení celé částky. To jsem jim také napsala ale
společnost Intena mi dále odepsala, že to je podle paragrafu 1837 g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a že to mají napsané v obchodních podmínkách.
Poté co jsem napsala, že budu hledat mimosoudní cestu a trvám na vrácení celé částky mi společnost Intena předposlala email od právního poradce, že jejich postup je v souladu se zákonem, ale že mi odečtou pouze 613 kč.
matrace senator - z líné pěny
Pokud jsem v právu a myslím že ano, prosím o vrácení celé částky.
Děkuji
|
Tweet |
V určitých odůvodněných případech spotřebitel od smlouvy odstoupit nemůže. Dle znění § 1837 písm. g) obč. zák. nelze odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je zboží v uzavřeném obalu, pokud jej spotřebitel z obalu již vyňal a z hygienických důvodů jej není možné znovu uvést do prodeje.
Uzavření smlouvy o koupi matrace na dálku prostřednictvím e-shopu spadá obecně pod výjimky podle § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, od nichž nelze odstoupit od smlouvy v rámci 14 denní lhůty od převzetí z hygienických důvodů, ledaže by spotřebitelka matraci ještě nevybalila z ochranného uzavřeného obalu. Kdyby zůstala matrace nevybalena, potom lze uplatnit odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů od převzetí zboží.
V případě matrace je možným vhodným řešením výměna potahu matrace, který použitím ztratil schopnost opětovného prodeje. Považujeme tedy za správné, pokud si e-shop bude účtovat odůvodněné náklady na výměnu potahu matrace z hygienických důvodů.
Ze strany dTestu je zde již vše zodpovězeno. Paní jsme před odstoupením od smlouvy nabídli bezplatnou výměnu jádra matrace za měkčí nebo tvrdší ( dle výběru ). S tímto zákazník nesouhlasil a trval na odstoupení od smlouvy. Zákaznici jsme sdělili, že matraci přijmeme zpět, ale odečteme ceníkovou cenu potahu 1200 Kč ( potah zůstává vlastnictvím zákazníka ). Nakonec se nám však podařilo u mistra výroby získat téměř 50% slevu na výrobu nového potahu, čimž jsme mohli zákazníkovi náklady na potah snížit na 623 Kč ( zakázníkovi můžeme prokázat výrobní fakturou ).
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.