Společnost


DEICHMANN-OBUV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:123
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#16045Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

12 hodin 10 minut

Detail stížnosti

Publikováno
14.05.2017, před 8 lety

Radka Lukešová

Znění stížnosti

28.8.2016 jsme koupili synovi pánské vycházkové boty (1 313241 3/41) na prodejně Novodvorská, Praha.
9.5.2016 jsem je s prasklou podrážkou, roztrženým poutkem na tkaničku a prasklým svrškem byla reklamovat na prodejně, kde mi paní vysvětlila, že je proškolená k vyřízení reklamace a že mi reklamaci zamítá. Důvodem je "opotřebení zboží způsobeným obvyklým užíváním" a "nesprávným užívání zboží" podle protokolu a že se mohu obrátit na společnost přes webové stránky.
To jsem ještě ten den udělala s vyjádřením, že mě překvapuje, že bota po pár měsících nošení (dítětem do školy, tzn. ráno 20 min. na noze a odpoledne také tak.) je bota rozbitá na několika místech a prodejce se tváří, že je to chyba používání.

Odpověď přišla druhý den s tímto vyjádřením - "reklamační řízení probíhalo v souladu s platným reklamačním řádem společnosti".


Produkt

pánské vycházkové boty 1 313241 3/41


Požadované řešení

požaduji vyměnit zboží nebo vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2017 09:20, před 8 lety

Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Co se týče posouzení reklamace, je toto plně v kompetenci prodejce. Je tedy na prodejci, jakým způsobem reklamaci posoudí. Prodejce nemusí zboží zasílat výrobci nebo dodavateli. Reklamaci tedy může posoudit prodejce sám. Reklamace však musí být vyřízena řádně a včas. V případě, kdy spotřebitel se závěry reklamačního řízení nesouhlasí, může závěry reklamace rozporovat. Rozporovat je možné například posudkem soudního znalce z oboru. Náklady na znalečné je možno v případě příznivého znaleckého posudku požadovat po prodejci z titulu účelně vynaložených nákladů, souvisejících s uplatněním reklamace.

Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.

"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."

Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.