Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.11.2016 mi koupil můj manžel v Praze, v Pařížské ulici u Tiffany k výročí svatby prsten se třemi brilianty, obdržela jsem jej dne 2.12.2016. Za dva dny jsme šli na zápas syna a při tleskání mi dva kameny vypadly. Šli jsme prsten za 4 dny reklamovat, reklamaci nám uznali a řekli, že dostaneme nový prstýnek, na který jsme museli čekat do 23. 12. 2016. Dne 30.3.2017, kdy jsem měla nový prsten asi 10x na ruce, mi opět při tleskání vypadly dva kameny. Při druhé reklamaci jsme však nebyli již úspěšní a tuto reklamaci nám neuznali.Když tam manžel nesl vyjádření, že se zamítnutím reklamace nesouhlasíme, odmítli tento náš dopis převzít, tedy napsat na kopii "převzato dne ...." a vydali nám pouze potvrzení, že jsme nechali v prodejně Vyjádření. Ve Vyjádření kreklamaci jsme žádali z jejich strany znalecký posudek (neboť ještě neuplynul půl rok od koupě prstenu - §2161, odst. 2 Občanského zákoníku), ale ten nevyhotovili a napsali, že jejich zlatník reklamaci neuznal a oprava nás bude stát 8 700,- Kč.
V současné době si připravuji doklady pro vyhotovení posudku, který si chceme nechat zpracovat a zjistila jsem, že jsem nikdy od Tiffany neobdržela certifikáty o pravosti kamenů, což u všech jiných prodejců je běžné.
zlatý prsten se třemi brilianty
Požaduji uznání reklamace a opravu šperku zdarma, popř. výměnu za jiný druh šperku, kde by nebyly kameny.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.