Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, Zhruba před dvěma měsíci jsem si předplatil VIP členství na stránce zhaverande.cz . Po měsíci v době kdy jsem myslel že členství propadlo a tím to pro mě končí , přišel email s žadostí o zaplacení dalšího měsíce aniž bych si další měsíc objednaval .Přešel sem to stím že semmyslel že pokud nezaplatím pochopí že nemam zajem dále se na této stránce přihlašovat . Další měsíc to same ale email byl obohacen o informaci ,že pokud neodešlu platbu bude pohledávka předána jejich inkaso kanceláři . V tu dobu sem se rozhodl že pohledávku zaplatím ale když sem se o to snažil a přistoupil k objednávce a zkusil provest platbu , všechny možnosti plateb byly odmítnuty . Jak postupovat dál ? plynul by problém z toho kdybych dal tuto situaci přehlížel ,nebo je nutné podstoupit nejaké kroky abych se za rok nedivil že po mě chtějí např. 10000,- ? díky za radu.
dateyard AG , zahverande.cz
ukončení smlouvy ,smazání profilu , akceptuji ještě zaplacení objednávky na zaplacení měsíce května i přesto že sem již dva měsíce o tuto službu neměl zájem .
|
Tweet |
Členství na zkoušku je spojeno s automatickým prodloužením smlouvy. O tom, že se má smlouva po měsíci automaticky prodloužit, musí být zákazník informován ještě před provedením závazné registrace. Platí, že dokud spotřebitel členství nevypoví, smlouva se neustále automaticky prodlužuje. Pokud závazek trvá, má provozovatel seznamky právo nezaplacený poplatek za členství vymáhat. Společnost Dateyard umožňuje smlouvu vypovědět vždy jen v krátké lhůtě 14 dnů před uplynutím členského období. Smazání profilu není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat zaplacené služby.
Zásadní je smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Pokud společnost nepřijala řádně nabídnuté plnění ze strany spotřebitele nebo neposkytla-li spotřebiteli potřebnou součinnost ke splnění dluhu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě není povinen hradit úroky z prodlení z dlužné částky. Neposkytne-li společnost součinnost ke splnění dluhu ani poté, co ji k tomu spotřebitel vyzval a poskytl jí přiměřenou lhůtu, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy má v tomto případě pouze účinky do budoucna, neboť byla uzavřena smlouva o opakovaném poskytování služby. Pokud však společnost bezdůvodně znemožnila spotřebiteli službu využívat, nemělo takové plnění pro spotřebitele význam a spotřebitel by mohl odstoupit i vůči tomuto dílčímu plnění.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.