Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1606Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2013, před 11 lety

Dana Šmejkalová

Znění stížnosti

Tento text stížnosti jsem poslala na Exim Tours, + reklamaci na zájez, kde žádám o kompenzaci za tento zájezd. Odůvodnění: zájezd mi byl prodám v době, kdy byly na hotelu již problémy. Lze dokázat, že minimálně od 4.10.2013 mě měla Vaše CK informovat o stavu....a dále pak jsem podala stížnost na delegátku Blanku.////
Dne 26.9.2013 jsem si zakoupila dovolenou v CK Exim Tours, na ostrově Djerba v hotelu Minotel. Na tomto hotelu jsem již byla v létě a hotel fungoval zcela bez problému, proto jsem ho zakoupila opět. Minotel je menší rodinný hotel, kde lze v klidu relaxovat.
Na dovolenou jsem odlétala dne 11.10.2013. Hned po příletu na letiště mě delegátka Blanka dala voucher, s názvem hotelu Sun Club. A sdělila mi, že je změna a na hotel Minotel nemohu, protože je to problémový hotel. Když jsem se zeptala, kde je problém, tak mi řekla, že hotel má málo klientů. A když se opět zeptala, kde je problém, že pro mě toto problém není. Tak mi řekla, že ať počítám s tím, že nebudu mít 100% služby. Opět jsem zopakovala, že v tom problém nevidím, že jsem si zaplatila tento hotel a na Sun Club nechci. Načež mi řekla, že tedy mě tam odvezou, ale ať zapomenu na informační schůzku a den před odletem si mám zavolat o čas odletu. Řekla jsem, že jelikož jsem na Minotelu byla, tak info schůzku nepotřebuji a o odlet si tedy zavolám.
Když mě dovezli na Minotel, tak mi autobus zastavil na silnici, do hotelového komlexu ani nezajel (ve finále jsem mohla být ráda, že jsem nemusela vyskočit za jízdy .... připadala jsem si jako ve filmu Slunce, seno .... nezastavujeme, pouze Vám přibrzdíme). Nutno podotknout, že v autobuse jela delegátka Eva, která, když jsem se ji zeptala, zda si tedy mám předposlední den zavolat, tak mi slíbila, že info o odletu přijede vyvěsit. Hurá, není delegát jako delegát. Aspoň jsem si to v tuto chvíli myslela.
Na recepci Minotelu jsem seděla poměrně dlouho, nevěděli co se mnou mají dělat, jelikož jsem měla v ruce voucher na hotel Sun Club. Když se mi podařilo přes překladač prolomit situaci, byla jsem okamžitě ubytována. Na hotelu jsem zjistila, že jsou zde již jen další 3 klienti, naštěstí Češi.
Po vylíčení mého zážitku jsem zjistila, že mají podobný příběh. Kdy je delegátka v den příletu (4.10.2013) ihned stěhovala do hotelu Sun Club.
A proto se ptám – Kde vzala CK Exim Tours tu drzost, mě o celé záležitosti neinformovat již v České republice? Když jsem odlétala až 11.10.2013!!!!
Nebála se náhodou CK Exim Tours, že by mi museli vrátit Kč, nebylo mnohem jednodušší mi situaci zdělit až v cizí zemi, kde jsem bezbranná?!
Bohužel, ale narazila CK Exim Tours i včetně delegátky Blanky. Nepočítali s tím, že když se jim podařilo několik desítek lidí takto přesunout v klidu na jiný hotel, takže si čtyři klienti postaví hlavu.
V neděli (po třech dnech) za mnou přišla recepční hotelu, a velmi se omlouvala, že bohužel nemohou již dále držet celý personál, kvůli čtyřem lidem a že zavolali delegátku Blanku a že se ráno dostaví a celou situaci s námi vyřeší. Nutno dodat, že slečna recepční byla jediná, kdo nás informoval. (Na toto poukazuji, protože, v jedné z našich diskuzí, mě delegátka Blanka upozornila, že slečna recepční je pouze recepční a nemá co rozhodovat. Tudíž, informovat o odjezdu z hotelu mě mohla, ale jinak mi nic říct nemohla ..... opět taktika delegátky, kdy když se jí něco hodí, je to použitelné, ale když se ji to nehodí, tak je to špatně).
Ráno jsme čekali, na delegátku a místo delegátky přijel sám řidič s mikrobusem. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale kdo by odjel s cizím řidičem neznámo kam.
Slušností by bylo, kdyby přijela delegátka a celou věc s námi probrala. Ale jelikož jsme již od příletu byly pro ni problémoví zákazníci, tak jsme ji za to nestály. Řidič del.Blance zavolal a ta pak se mnou mluvila přes řidičův telefon. Kde mi zdělila, že mě hotel měl informovat. Ihned jsem reágovala, že jako naše delegátka, by bylo dobré, aby se dostavila. Načež mi řekla, že pokud bude mít čas, tak přijede.
Obě delegátky se dostavily někdy po obědě (tipuji kolem 13h).
Kde i přesto, že tvrdily, že se chtějí domluvit, tak si trvaly na přemístění na hotel Sun Club, popř. na
čtyřhvězdičkový, ale za příplatek 10-20 euro za noc.
Nikdo z nás, ale na Sun Club nechtěl, protože to s malým rod.hotelem nemá nic společného. Nepotřebovali jsem více hvězdiček, ale to co jsme si objednali – klid, relax.
Delegátky nám tvrdily, že tento hotel je naopak lepší než Minotel. Když jsme se zeptali v čem, tak prý tam máme tobogány a mini disco. Což nás asi pobavilo v danné situaci nejvíce. Toto nám opravdu v Minotelu chybělo .... mě 35leté a třem lidem téměř důchovcovitého věku (doufám, že se neurazí až to budou číst).
Netvrdím, že hotel Sun Club je až zase tak špatný hotel. Ale pokud bych chtěla jet do hotelu tipu Bibione (hlava na hlavě, do prava – do leva Čech), tak jsem za ty peníze mohla jet s celou rodinou do Itálie. Plus body nemá u mě ani tento hotel za velké množství jídla (přejídat se na dovolenou nejezdím). A naopak špinavé závěsy, potahy na židlích, a přehozy do postele .... a ve finále šváb v posteli, nám opravdu na kladném názoru nepřidalo.
V každém případě, první chyba byla ta, že CK Exim Tours, mi mělo dát potřebné informace již v ČR a v případě druhém, mi aspoň vyjít vstříc.
Diskuze s delegátkou Blankou byly příšerné:
když jsem ji řekla, že bere výplatu, za to, aby se o nás postarala, tak mi řekla, že jsem zlá a nepřeji ji výplatu
když jsem ji řekla, že mám pocit, že jsem rukojmí, tak mi řekla, že nevím co to je být rukojmí, že když kdybych byla v Pakistánu jako ty dvě dívky, tak teprve bych věděla, že co to je být rukojmí (přišlo mi to víc než nevhodné, vzhledem k situaci těch dívek)
manželům Dobešovým a pí.Svobodový řekla, že si zájezd nekoupily přímo u Exim Tours, ale u zprostředkovatele a on byl povinný zjistit situaci a informovat je, a když jsem ji řekla, že já jsem, ale zájezd koupila přímo od nich, a mě také nikdo neuvedl jak se věci mají, tak otočila, že v té době bylo v hotelu vše v pořádku (to je zajímavé, když jsem si kupovala zájezd až cca o 14 dní déle než manž.Dobešovi a pí.Svobodová)

Neznám 100% důvod proč delegátka lifruje klienty do hotelu Sun Club horem dolem, my čtyři jsme si udělali vlastní názor. Kde je pravda, toť otázka. V každém případě, její chování bylo velmi nevhodné. Díky ní mám zkaženou celou dovolenou, na kterou jsem si pracně ušetřila. Díky ní jsem po 14letech začala kouřit. Ale na druhou stranu (abych jen del. Blance nekřivdila), nutno podotknout, že díky delegátce jsem zhubla o tři kila. Za to ji musím poděkovat.
Ještě bych ráda doplnila, že jelikož s delegátkami nebyla opravdu řeč, tak jsem poslední dva rozhovory nahrála. Je zde např. nahráno, že šváby jsou naprosto normální. A že v době, kdy se z Minotelu delegátka stěhovala (což jsem byla ještě v ČR), byly na hotelu již problémy aj.
Ještě musím podotknout, že hotel Minotel se choval velmi porfesionálně, a že v počtu čtyř klientů, jsme naprosto nic nepostradali. Maximálně se snažili v rámci možností nám vyjít vstříct.
Ale zrovna tak, musím podotknout, že kdybych věděla o celé záležitosti dříve, tak bych jela na dovolenou až na jaře nebo bych jela na jiný hotel, který jsem měla vybraný jako rezervní, kdyby Minotel byl obsazený.
Ráda bych se ještě pozastvila nad otázkou, jak je možné, že CK Exim Tours měla v termínu od 4.10. vyprodáno (chtěla jsem jet již tento termín), když bylo na hotelu cca 20 klientů z toho tři Češi.
Jak by hotel mohl fungovat, když ho má CK v nabídce jako vyprodaný, ale ve finále tam je volno a místo toho pošle klienty na letišti na Sun Club. Bylo mi nesmírně líto zaměstnanců, kteří v době, kdy jsem tam byla byli nuceni odejít, protože nebyla práce. Nevím, zda by si nějaký hotel v ČR nechal líbil takovéto zacházení. A řeči delegátky, že kuchyně nestíhala, a že lidi čekali na nádobí a na jídlo. To není důvod k pomluvě hotelu. Já jsem toto na jiném hotelu zažila několikrát, ale jelikož jsem na dovolené, tak se neposadím, že jím o 10 minut déle. To nevidím jako důvod ke stížnosti. Ale to je jen má doměnka vycházející z celkové situace. Lidé jsou různé... A hlavně delegátky by to měly vědět a nedělat z komára velblouda.
Mě osobně víc vadí špinavé prostředí (povlečení, závěsy... a šváb v posteli než bageta či talíř o 10 minut déle, než jsem chtěla.
Původně jsem měla v plánu využít nabídku z léta, delegátky Blanky na výlet „platba až k Itálským ostrovům“ (která prý není oficiálně v nabídce), ale vzhledem k jejímu chování jsem na to vůbec neměla náladu.
V každém případě, budu reklamovat zájezd a podám stížnost na delegátku. A jelikož jednání z její strany bylo opravdu zavádějící, tak mám naše poslední hovory nahrány. Byla jsem k tomuto donucena, z jednoho jediného důvodu a to, že něco, řekla a když jsem ji upozornila na nesmyslnost toho co říka, tak to v zápění úplně obratila. Jiná možnost nebyla. Fotky, náhrávky i kontakty na lidi, kteří toto zažily se mnou mohu doložit.
Exim t. mi odpověděl, že na delegátku mají samé pozitivní hodnocení (jen mě do dnešního dne kontaktovalo několik desítek lidí, kteří, si též na delegátku stěžovali a dopadli stejně). A že jsem jediná, která měla problémy.


Produkt

zájezd na Djerbu od Exim Tours


Požadované řešení

kompenzace zájezdu a kárné potrestání delegátky + omluva pro všechny, kteří mě kontaktovali a měli s delegátkou problémy (jejich stížnosti mohu doložit)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2013 14:36, před 11 lety

Dle § 852i občanského zákoníku odpovídá cestovní kancelář za porušení závazků vyplývajících z uzavřené cestovní smlouvy bez ohledu na to, zda tyto závazky mají být skutečně splněny cestovní kanceláří nebo jinými dodavateli služeb. Dle Frankfurtské tabulky smluv může zákazník žádat slevu za přidělení do jiného než smluvního hotelu 10-25% a za hmyz 10-50%.
Zároveň je cestovní kancelář povinna nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu poskytnout zákazníkovi písemně další podrobné informace o všech skutečnostech, které jsou pro zákazníka důležité.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2014 12:37, před 11 lety

Vzhledem k tomu, že společnost neprojevila zájem spor prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz řešit, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Zákazník má nyní možnost domáhat se nároků vyplývajících ze smlouvy soudní cestou. K vyčíslení případného finančního odškodnění doporučujeme použít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Před samotným podáním k soudu doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.