Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dnes jsem obdržel dopis od inkasní agentury, že dlužím společnosti Be2 částku 85,35 Euro. Nějaký čas jsem se pohyboval v zahraničí a neměl jsem přehled o mých transakcích na českém účtu. Dnes jsem s hrůzou zjistil, že si zhruba rok a půl strhávají každé 3 měsíce částku 2247 Kč bez mého svolení. V únoru si již nestáhli, jelikož nebyly peníze na účtu a poté předali na inkasní agenturu. Nyní v květnu jak počítám by si měli strhnout další platbu. Jak je ovšem toto možné, když jsem regulérně smlouvu ukončil. Dodržel jsem všeobecné obchodní podmínky na základě aktuálního odstavce 11. Právo na odstoupení od smlouvy, kdy jsem zaslal ukončení v příloze dle vzorového formuláře na email zakaznickyservis@be2.cz. Podmínky pro odstoupení od smlouvy byly dodrženy a věc jsem bral jako vyřízenou. Podmínky pro odstoupení od smlouvy jsem tedy splnil, kde nastal problém?
Jelikož jsem tedy smlouvu ukončil, jedná se z jejich strany o bezdůvodné obohacení dle občanského zákoníku 89/2012 sb., paragrafu 2991. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil. Žádám tedy o navrácení všech plateb, co si samostatně strhli z mého účtu.
Dle jejich VOP: Jestliže od této smlouvy odstoupíte, vrátíme vám všechny platby, které jsme od vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů, které vyplynou z toho, že jste zvolili jiný druh dodání než námi nabízenou, nejvýhodnější standardní dodávku), neprodleně a nejpozději do čtrnácti dnů ode dne, kdy nám bude doručeno sdělení o vašem odstoupení od této smlouvy. Pro tuto zpětnou platbu použijeme stejný platební prostředek, který jste použili při původní transakci, pokud s vámi nebylo výslovně dohodnuto jinak; v žádném případě vám nebudou z důvodu této zpětné platby účtovány náhrady.
Dále žádám o okamžité zrušení požadavku vymáhání u inkasní agentury na částku 85,35 Euro, ukončení smlouvy a smazání mého profilu na email bigair@seznam.cz.
Pokud nebudete tento požadavek od společnosti Be2 opětovně brát v potaz, obrátím se na svého právního zástupce a k evropskému spotřebitelskému centru.
"VIP členství" seznamka be2
Žádám tedy o navrácení všech plateb, co si společnost Be2 samostatně strhla z mého účtu. Dále žádám o okamžité zrušení požadavku vymáhání u inkasní agentury, ukončení smlouvy a smazání mého profilu.
|
Tweet |
U smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. internet) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy. Dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Souhlas musí být výslovný (pouhý odkaz na obchodní podmínky je nedostačující) a musí být učiněn při uzavírání smlouvy. V případě sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitele informovala a že souhlas byl ze strany spotřebitele vysloven.
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má společnost povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani v této lhůtě, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
S nečinností podnikatele po odstoupení od smlouvy, nelze spojovat zánik práva na odstoupení, pokud spotřebitel zrealizuje odstoupení od smlouvy průkazným způsobem dle instrukcí v obchodních podmínkách společnosti a uchová si o tom důkaz pro případ sporu. Platí že, znemožňuje-li společnost spotřebiteli závazek ukončit, jde to k její tíži.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: MFWNAD80
Přejeme Vám dobrý den.
Rádi bychom v daném případě upozornili na skutečnost, že dle 'Odstoupení od smlouvy', které jste ke dni 15.05.2017 přeposlal Oddělení pohledávek be2, bylo toto z Vaší strany zaslané ke dni 24.08.2015, t.j. ještě předtím, než jste se na stránce be2 vůbec zaregistroval (datum registrace Vašeho profilu: 20.09.2015) a jedná se tudíž o podvod.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.