Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. 17.09.2013 jsem v obhodě PERY koupila zboží. Značkové boty VAGABON, v kterych se po měsíci nošení rozlepili podpadky. Dne 31.10.13 jsem je odnesla k reklamaci, měsíc se reklamace vyřizovalá, a pak jsem dostala zpátky poškozené boty s vyjadřením od prodejcu:
U reklamovaného páru se nejedná o výrobní, ani o materiálovou vadu, proto se reklamace zamítá. NA MECHANICKÉ opotřebení nebo poškození nelze uplatňovat reklamaci. K poškození došlo NEPŘIROZENÝM TLAKEM o jiný předmět.Za tyto skutečnosti nemuže nést prodejce žádnou odpovědnost.
Boty VAGABOND 3605-360-20.č 38 , cena 1990 českých korun,
Omluva. Výměna nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud prodejce reklamace zamítne, má dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinnost písemně zamítnutí reklamace odůvodnit. V případě, že je reklamace zamítnuta z důvodu mechanického poškození spotřebitelem, je třeba prokázat, že příčinou vady byla vada materiálu nebo výrobní vada. K takovému posouzení je vhodné využít nezávislého odborníka, který by vypracoval znalecký posudek, ve kterém by vyhodnotil příčinu vady.
Společnost PERY, spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. V soudním řízení bude nutné prokázat, že vada byla v době uplatnění reklamace na zboží přítomná.