Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.4.2017 jsem prostřednictvím společnosti EMS na České poště Znojmo zasílala dokumenty na adresu uvedenou v podacím lístku. Adresát mne v úterý 9.5.2017 kontaktoval, že zásilku neobdržel. Sledováním zásilky jsem zjistila, že byla doručena Depem Strakonice. Podala jsem reklamaci, kde mi bylo sděleno, že zásilka byla předána úplně cizímu člověku, který rozhodně nebyl adresátem. Vzhledem k těmto okolnostem se domnívám, že Česká pošta pochybila v doručování zásilky.
Vrácení částky 135,- Kč za podání EMS na České poště
|
Tweet |
Odesílatel může zvolit jednu či více z následujících doplňkových služeb k zásilce označené jako EMS:
„Dodání do vlastních rukou“ - žádá-li, aby zásilka byla dodána adresátovi, zmocněnci adresáta, zákonnému zástupci adresáta nebo zmocněnci zákonného zástupce adresáta, nebo, je-li adresátem právnická osoba, jen tomu, kdo je oprávněn za právnickou osobu zásilku převzít. Odesílatel opatří zásilku nálepkou nebo poznámkou „Do vlastních rukou, zmocněnci, zákonnému zástupci“ nebo poznámkou „Do vlastních rukou” apod.,
anebo
„Dodání do vlastních rukou výhradně jen adresáta“ - žádá-li, aby zásilka adresovaná fyzické osobě byla dodána výhradně jen adresátovi. Odesílatel opatří zásilku nálepkou nebo poznámkou „Do vlastních rukou výhradně jen adresáta“ nebo poznámkou „Do vlastních rukou jen adresáta“ apod.
Pokud odesílatel nezvolil jednu z výše uvedených volitelných možností platí Poštovní podmínky České pošty, s.p. ohledně dodávání zásilek fyzickým osobám do bytu, které stanoví v čl.10 , že poštovní zásilky, jejichž převzetí musí být potvrzeno příjemcem, dodává podnik do místa uvedeného v adrese adresáta, není-li sjednán jiný způsob dodání. Adresát si může u kterékoliv pošty vymínit, že jemu adresované poštovní zásilky a poukázané peněžní částky mají být dodávány jen jemu, nebo že mají být dodávány jen osobám zdržujícím se v jeho bytě. Pokud však adresát nezvolí postup podle bodu 11 a pokud to neodporuje smlouvě uzavřené s odesílatelem, podnik může v případě jeho nepřítomnosti v bytě v době dodávání dodat poštovní zásilku nebo poukázanou peněžní částku i jiné vhodné osobě starší 15 let, zejména sousedovi apod. V takovém případě vloží do adresátovy domovní schránky oznámení o tom, komu a kdy byla poštovní zásilka nebo poštovní poukázka dodána.
Pokud pošta nedodá zásilku v souladu s uzavřenou smlouvou a poštovními podmínkami, lze uplatnit reklamaci dodání (čl. 40) nebo jinou reklamaci dle čl. 43 poštovních podmínek.
Pokud by spotřebiteli vznikla škoda jako přímý důsledek porušení povinnosti pošty, bude pošta odpovědna za škodu takto vzniklou. Provozovatel poštovních služeb odpovídá za škodu vzniklou při poskytování poštovních služeb v rozsahu stanoveném zákonem o poštovních službách a poštovními podmínkami.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Jedná-li se o opakované porušení, doporučujeme podat podnět k provedení kontroly Českému telekomunikačnímu úřadu, který je dozorovým orgánem v oblasti poskytování poštovních služeb.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.