Společnost


BIBO Stores s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16078Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.05.2017, před 8 lety

Eva Kubátová

Znění stížnosti

V lednu 2017 jsem si v obchodě Shoemaker v Táboře ve slevě koupila zimní uzavřené kožené boty zn. Rieker za cenu 1399 Kč. Boty jsem začala nosit v březnu 2017 a bohužel jsem zjistila, že do bot při a po dešti zatéká voda (povrch bot byl naimpregnován). Při mém pokusu o reklamaci mě prodavačka informovala, že jsem si koupila boty flexibilní, které jsou vyráběny jinou metodou než obvykle, že se jedná o boty šité a spoji v podrážce proto do boty proniká vlhkost. V pozdějším zamítavém vyjádření k reklamaci stojí, že boty nelze nosit v mokrém rozbředlém sněhu, nebo v dešti, ale pouze v mrazu. Výrobce bot Rieker mi však napsal, že se jedná o „lehkou“ vycházkovou obuv, takže do velkých mrazů nositelná stejně není. Boty prý navíc nedisponují membránou Riekertex, která by zabránila pronikání vlhkosti. V době koupě bot mi prodavačka žádné výše uvedené informace neposkytla, na internetu jsem je později také nedohledala. Nikdo nekupuje boty, o kterých dopředu ví, že do nich bude zatékat voda. Pokud bych tyto informace měla, boty bych si logicky nikdy nekoupila.


Produkt

Kožené boty zn. Rieker, Y0773-00-265


Požadované řešení

Vzhledem k přístupu prodávajícího a výrobce požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2017 09:55, před 8 lety

Prodejce odpovídá za deklarované vlastnosti zboží. Pokud byly u zboží uvedeny vlastnosti, které zboží nesplňuje, prodejce takovouto povinnost porušil.

Pokud se vada věci projeví do šesti měsíců od převzetí, nahlíží se na zboží, jako by bylo vadné již od počátku a opak musí prokazovat prodejce. K takovémuto prokázání nestačí pouhé obecné tvrzení, ale je třeba nejlépe odborného, popřípadě znaleckého posudku. Pokud existuje spor o to, zda vada vůbec existuje, doporučujeme spotřebiteli nechat si takovýto odborný posudek vypracovat na své náklady, pokud již prodávající reklamaci několikrát zamítl s odůvodněním, že obuv není vadná. Pokud posudek vyjde ve spotřebitelův prospěch, spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas, což prokazuje přiloženým znaleckým posudkem a na úhradu znalečného a všech účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Seznam znalců najdete na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Každý druh obuvi má svá omezení a je nutné s nimi počítat jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Prodávající má povinnost řádně informovat spotřebitelku o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitelku s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.

Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně této problematiky je možné nalézt mimo jiné také na adrese: www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2017 20:41, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.