Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem notebook značky Toshiba (s HDD 1 TB), ke kterému v rámci akce slibovali 500 GB HDD zdarma. Když jsem reklamoval neobdržení harddisku, sdělili mně, že se jedná o HDD, který je namontován v notebooku, tj. "prodali" jej dvakrát, jednou ve specifikaci notebooku, podruhé jako dárek v akci!
Popisný text na webu:
Intel(R) Core(TM) i5-430M, 2.26/2.53 Turbo GHz, 4096MB RAM,500+500GB HDD, NVIDIA(R) GeForce(R) GT 330M with CUDA(TM) technology, Blu-ray Disc(TM), Toshiba TruBrite(R) HD+ TFT High Brightness display with 16 : 9 aspect ratio, display 18.4 1680x945, BT, webová kamera, Windows(R) 7 Home Premium 64-bit CZ
!!! AKCE +500GB HDD ZDARMA !!!"
Když jsem chtěl notebook vrátit, vysmáli se mně s tím, že jsem si jej koupil na IČ (jsem podnikatel) a podle Obchodního zákoníku není žádná možnost zboží vrátit.
Ironií je, že když jsem se chtěl s notebookem zaregistrovat na stránkách Toshiby, dostal jsem hlášení, že to nelze, neboť notebook byl před půl rokem již registrován. Když jsem znovu kontaktoval firmu RIBBON s tím, že mně notebook prodali jako nový a ne jako někým vrácený, zareagovali tak, že přestali komunikovat!
viz text stížnosti
Zrušení kupní smlouvy, tj. já vrátím notebook. oni peníze.
|
Tweet |
Spotřebitelské právo se vztahuje na úpravu smluv uzavíraných mezi spotřebitelem a dodavatelem.
Spotřebitelem se myslí fyzická osoba, která nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti dle § 52 odst.3 občanského zákoníku.
Dodavatelem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti dle § 52 odst.2 občanského zákoníku.
Na spotřebitelské právo se vztahuje zejména právní úprava v občanském zákoníku a v zákoně o ochraně spotřebitele.
Smlouvy uzavírané mezi podnikateli navzájem se řídí zejména obchodním zákoníkem. Na tyto vztahy se neaplikuje spotřebitelské právo. Kupující je povinen si prohlédnout zboží při převzetí, a v té chvíli vady vytknout dle § 427 obchodního zákoníku.
Vážený zákazníku,
Jedná se o obchodní případ z roku 2010. V uvedeném roce probíhala akce na notebook TOSHIBA P500-153, kde k uvedenému notebooku byl navíc přidáván harddisk o velikosti 500GB a ten byl přímo osazen naší firmou do notebooku. Z výroby notebook obsahoval 500GB HDD viz oficiální stránky výrobce link http://www.toshiba.eu/discontinued-products/satellite-p500-153/ a naše firma tam v rámci akce přidala dalších 500GB. Nejednalo se tedy o to, že by v notebooku bylo 500+500GB a navíc jste měl obdržet dalších 500GB. V této akci jsme prodali 26ks notebooku včetně akce 500GB HDD a nikdo si do dnešního dne na neúplné informace nestěžoval. V příloze připojujeme i objednávku k této věci, kde je opět zřejmé, že se jednalo o 500 GB + zdarma dalších 500GB.
Ohledně registrace záruky:
Zákazník notebooky Toshiba registruje na portále výrobce, v případě že notebook od výroby je více jak cca 5-6 měsíců, již ho nelze automaticky zaregistrovat a zákazník musí požádat dodavatele o doregistrování notebooku. Toto se stává často, z důvodů že se uvedeného modelu vyrobí větší množství a nestihne se ho prodat v době do 5-6 měsíců od výroby. V případě, že zákazník nás požádá, že má s registrací problém, tak cca do 14 dní je problém vyřešen a notebook je zaregistrován.
Jelikož se jedná o obchodní případ z roku 2010, kdy jsme od zákazníka žádnou oficiální reklamaci neobdrželi, považujeme uvedenou stížnost uveřejněnou na tomto webovém portálu za zavádějící a poškozující dobré obchodní jméno naší společnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o stížnost, jejímž předmětem je smlouva uzavřená v roce 2010, jejíž podání nesměřuje ke konkrétnímu vyřešení sporu, bude řešení stížnosti ukončeno.