Společnost


RIBBON, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1609Klamavá reklama & Prodej vráceného zboží jako nového

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2013, před 11 lety

Ilja Mráček

Znění stížnosti

Koupil jsem notebook značky Toshiba (s HDD 1 TB), ke kterému v rámci akce slibovali 500 GB HDD zdarma. Když jsem reklamoval neobdržení harddisku, sdělili mně, že se jedná o HDD, který je namontován v notebooku, tj. "prodali" jej dvakrát, jednou ve specifikaci notebooku, podruhé jako dárek v akci!
Popisný text na webu:
Intel(R) Core(TM) i5-430M, 2.26/2.53 Turbo GHz, 4096MB RAM,500+500GB HDD, NVIDIA(R) GeForce(R) GT 330M with CUDA(TM) technology, Blu-ray Disc(TM), Toshiba TruBrite(R) HD+ TFT High Brightness display with 16 : 9 aspect ratio, display 18.4 1680x945, BT, webová kamera, Windows(R) 7 Home Premium 64-bit CZ
!!! AKCE +500GB HDD ZDARMA !!!"
Když jsem chtěl notebook vrátit, vysmáli se mně s tím, že jsem si jej koupil na IČ (jsem podnikatel) a podle Obchodního zákoníku není žádná možnost zboží vrátit.
Ironií je, že když jsem se chtěl s notebookem zaregistrovat na stránkách Toshiby, dostal jsem hlášení, že to nelze, neboť notebook byl před půl rokem již registrován. Když jsem znovu kontaktoval firmu RIBBON s tím, že mně notebook prodali jako nový a ne jako někým vrácený, zareagovali tak, že přestali komunikovat!


Produkt

viz text stížnosti


Požadované řešení

Zrušení kupní smlouvy, tj. já vrátím notebook. oni peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2013 15:42, před 11 lety

Spotřebitelské právo se vztahuje na úpravu smluv uzavíraných mezi spotřebitelem a dodavatelem.
Spotřebitelem se myslí fyzická osoba, která nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti dle § 52 odst.3 občanského zákoníku.
Dodavatelem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti dle § 52 odst.2 občanského zákoníku.
Na spotřebitelské právo se vztahuje zejména právní úprava v občanském zákoníku a v zákoně o ochraně spotřebitele.
Smlouvy uzavírané mezi podnikateli navzájem se řídí zejména obchodním zákoníkem. Na tyto vztahy se neaplikuje spotřebitelské právo. Kupující je povinen si prohlédnout zboží při převzetí, a v té chvíli vady vytknout dle § 427 obchodního zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.3.2014 15:10, před 11 lety

Vážený zákazníku,

Jedná se o obchodní případ z roku 2010. V uvedeném roce probíhala akce na notebook TOSHIBA P500-153, kde k uvedenému notebooku byl navíc přidáván harddisk o velikosti 500GB a ten byl přímo osazen naší firmou do notebooku. Z výroby notebook obsahoval 500GB HDD viz oficiální stránky výrobce link http://www.toshiba.eu/discontinued-products/satellite-p500-153/ a naše firma tam v rámci akce přidala dalších 500GB. Nejednalo se tedy o to, že by v notebooku bylo 500+500GB a navíc jste měl obdržet dalších 500GB. V této akci jsme prodali 26ks notebooku včetně akce 500GB HDD a nikdo si do dnešního dne na neúplné informace nestěžoval. V příloze připojujeme i objednávku k této věci, kde je opět zřejmé, že se jednalo o 500 GB + zdarma dalších 500GB.

Ohledně registrace záruky:
Zákazník notebooky Toshiba registruje na portále výrobce, v případě že notebook od výroby je více jak cca 5-6 měsíců, již ho nelze automaticky zaregistrovat a zákazník musí požádat dodavatele o doregistrování notebooku. Toto se stává často, z důvodů že se uvedeného modelu vyrobí větší množství a nestihne se ho prodat v době do 5-6 měsíců od výroby. V případě, že zákazník nás požádá, že má s registrací problém, tak cca do 14 dní je problém vyřešen a notebook je zaregistrován.

Jelikož se jedná o obchodní případ z roku 2010, kdy jsme od zákazníka žádnou oficiální reklamaci neobdrželi, považujeme uvedenou stížnost uveřejněnou na tomto webovém portálu za zavádějící a poškozující dobré obchodní jméno naší společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2014 15:25, před 11 lety

Vzhledem k tomu, že se jedná o stížnost, jejímž předmětem je smlouva uzavřená v roce 2010, jejíž podání nesměřuje ke konkrétnímu vyřešení sporu, bude řešení stížnosti ukončeno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.