Společnost


POTTO Consulting s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1610Nedodržení práva odstoupení od smlouvy do 14ti dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2013, před 11 lety

Lukáš Krištof

Znění stížnosti

Objednal jsem si iPad, který přišel ve zmiňované obálce. Všechny rohy krabice byly poškozené a při rozbalení výrobku, byly viditelné škrábance i na ochranných foliích iPad. Samotný produkt vypadal, že je v pořádku. Protože to nebyl můj první zakoupený výrobek od Apple, byl jsem znepokojen stavem obalu, ve kterém jsem iPad dostal. (Nikdy, i když byl produkt zaslán ze zahraničí, nebyl poškozen) a uživatelé Applu budou chápat mojí nespokojost. (Apple si nechává záležet i na krabici svého produktu a přišlo mi škoda dávat dárek, který je pomačkaný, když vím, že to není stadartní...) Jde ale o princip.

Každopádně po skoro 14 denním čekání na vyjádření jejich dodavatele, jestli mi je vrácený iPad v pořádku a mohou mi vrátit peníze. (Musel jsem si zase zavolat, abych se to vůbec dozvěděl), jsem dostal informaci, že iPad je v pořádku a tudíž mi peníze nevrátí. S arogatním zaměstnancem jsem se dohadoval, že jsem splnil podmínky, aby mi bez udání důvodu vrátili peníze, ale bylo to houby platné. Vyrazil jsem tedy do kamenné prodejny.

Tak jsem se po dlouhém dohadování s vedoucím prodejny dozvěděl, že buď si vezmu iPad, nebo mi strhnou peníze za ochranou folii, ve které jsou produkty Apple zabaleny a zbytek mi dají, nebo to půjde k soudu. Po konzultaci s infolinkou dTestu a Českou obchodní inspekcí jsem byl ujištěn, že jediné, za co po mě můžou chtít peníze, je poštovné a mám dle zákona právo rozbalit a vyzkoušet výrobek. Při nespokojenosti vrátit, a jestli splním lhůtu 14 dnů, obrdžet na zpět své peníze. To, že se prodejci vrátí výrobek bez ochranné folie krabice, je už riziko podnikání.

Dalším důvodem, proč mi nechtěli vrátit peníze je, že jsem, dle vedoucího prodejny, neodeslal doporučený dopis s přesně formulovanou větou, že chci odstoupit od smlouvy. Do balíku s vráceným iPadem jsem napsal dopis, proč balík vracím a že chci vrátit peníze, nebo nový iPad. Druhý den, jsem se telefonicky ujistil, že zásilka došla a upřesnil, že nechci nový iPad, ale vrátit rovnou peníze. Prodejce mi neřekl, že chtějí přesně formulovanou větu. (Konzultace s dTestem mi potvrdila, že stačí napsat, že chci vrátit peníze. Dalším znakem odstoupení od smlouvy je i ústní domluva a i například to, že jsem výrobek vrátil prodejci do 14dnů.) Nikde se nehovoří o zákonem předepsané, přesně formulované větě.

Výrobek jsem vrátil. V originální krabici, iPad byl zabalen v originálních ochranných foliích tak jak přišel a to že nebyla krabice zabalena v igelitu z továrny mě stálo (prý po slevě) 2350,-

Můžete si myslet, že zbytečně řeším pomačkanou krabici, ale jde zde o princip.
Nemám čas ani chuť se tahat kvůli dvoum tisícům po soudech, ale tohle je moje nejhorší zkušenost s internetovým obchodem vůbec. S důrazem nedoporučuji!!!

P.S. a to neřeším poznámky zaměstnanců typu: "Nechtějte vědět, co si osobně o téhle reklamaci myslím já."


Produkt

Apple iPad 16gb Cellular


Požadované řešení

Chci jen upoznornit na zoufalý servis prodejce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2013 09:43, před 11 lety

Při koupi zboží prostředky komunikace na dálku (např. internet) má spotřebitel právo bez udání důvodu od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží dle § 53 odst.7 občanského zákoníku.
Pokud tato lhůta byla dodržena, tak je odstoupení právně účinné.
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany jsou tak povinny si vydat vše, co smlouvou vzájemně nabyly dle § 48 odst.2 občanského zákoníku.
Ve lhůtě 14 dnů od převzetí může spotřebitel věc běžně používat. Tedy i rozbalit, odstranit obaly a zabalení, vyzkoušet atd. K tomuto názoru dospěl také Soudní dvůr EU.
Prodejce tak nemá nárok na kompenzační náhradu za originální zabalení nebo za běžné užívání tohoto zboží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2014 14:25, před 11 lety

Subjekt se nerozhodl pro řešení sporu využít službu VašeStížnosti.cz, proto bude řešení stížnosti ukončeno. Spotřebitel může svůj nárok uplatnit v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním k soudu doporučujeme zaslat prodejci předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu, kde spotřebitel stanoví minimální lhůtu pro plnění 7 dní.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.