Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den
Jako hodně lidí jsem i já naletěl. Zaregistroval jsem se na seznamce zhaverande.cz a protože jsem v tu dobu vyhrál nějáké peníze v loterii, zaplatil jsem si platební kartou členství na 6 měsíců. Asi už po týdnu jsem zjistil, že tato stránka je jeden velký podvod a samozřejmě mi bylo jasné, že peníze (částka něco přes 1500kč) zpátky nedostanu. Nechal jsem to být s rozhodnutím, že do podobné zkušenosti už nikdy nepůjdu. Jaké bylo moje překvapení před pár dny, když mi na meil přišla upomínka, že mám zaplatit svůj dluh,1500kč, protože mi skončila smlouva, jinak předají můj případ k jejich inkaso kanceláři, což mi přinese další náklady. Hodně jsem o tuto věc začal zajímat a byl jsem v šoku,že se smlouva automaticky prodlužuje, pokud uživatel nepodá výpovědˇ a že uživatelům strhávají peníze bez vědomí z jejich účtu. U mě mají smůlu, mám totiž před nedávnem vyměněnou kartu, takže bez mého vědomí mi nic strhnout nemůžu. Pokusili se o to, ale poslali mi meil, že moje kreditní karta nefungovala. Výpovědˇ v tuto chvíli podat nemůžu, protože mi skončila "smlouva" a na svůj účet na seznamce se nedostanu, jelikož ho mám zablokovaný.
Chtěl bych se poradit, jak mám postupovat. Rozhodně nic těmto zlodějům a podvodníkům platit nehodlám, na druhou stranu bych měl rád tuhle záležitost vyřízenou. Nevím, jak tithle podvodníci podle zákona můžou dále postupovat a na co mají "páky", takže bych se nerad dočkal situace, že mi třeba za nějakou dobu pošlou nějakou upomínku, kde bude částka mnohonásobně vyšší.
Předem díky za odpovědˇ.
zhaverande.cz
ukončení smlouvy ,smazání profilu
|
Tweet |
Členství v internetové seznamce je spojeno s automatickým prodloužením smlouvy. O tom, že se má smlouva po půl roce automaticky prodloužit, musí být zákazník informován ještě před provedením závazné registrace. Platí, že dokud spotřebitel členství nevypoví, smlouva se neustále automaticky prodlužuje. Pokud závazek trvá, má provozovatel seznamky právo nezaplacený poplatek za členství vymáhat. Společnost Dateyard umožňuje smlouvu vypovědět vždy jen v krátké lhůtě 14 dnů před uplynutím členského období. Smazání profilu není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat zaplacené služby.
Zásadní je smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze bohužel kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.