Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Měl jsem studentskou průkazku z Červeného Kostelce do Adršpachu, na niž bylo od školy napsáno "povinná školní praxe" a razítko školy, poté byla průkazka potvrzena na nádraží v Náchodě. V Adršpachu jsem si chtěl koupit studentskou jízdenku do Náchoda, ale paní mi řekla, že nelze využívat studentský průkaz na praxi a odstřihla z průkazu fotku. Fotku mi vrátila a zbytek si nechala. Musel jsem si tedy koupit plné jízdné. Informoval jsem se znovu na nádraží v Náchodě a tam mi bylo zděleno, že paní na to neměla právo. Tak teď nevím, kde je pravda. Prosím o radu a pomoc.
Děkuji
V případě neoprávněného zničení průkazu vydání nového a vrácení peněz ( rozdíl mezi plným a studentským jízdným)
|
Tweet |
Žákovské jízdné se poskytuje pouze ve 2. třídě, a to k dojíždění ze stanice v ČR místně nebo časově nejbližší místu trvalého bydliště žáka nebo místu internátu/koleje, do stanice místně nebo časově nejbližší sídlu školy nebo místu internátu/koleje, vždy směrem nejkratším nebo časově nejvýhodnějším (popř. pro část tohoto úseku při použití více dopravců) a zpět.
Podle čl. 16. 2. Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu odebere pověřený zaměstnanec ČD neplatné doklady, které byly vystavené nebo ověřené ČD a na základě metodického pokynu Ministerstva dopravy neplatné žákovské průkazy (průkaz na slevu je neplatný, pokud cestující nedodržel podmínky stanovené pro jejich použití nebo předložení ke kontrole).
O odebrání dokladu vystaví zaměstnanec cestujícímu ČD potvrzení. Za oprávněně odebrané doklady ČD neposkytují náhradu ani nevystavují jejich duplikáty.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem zaměstnankyně společnosti, má právo podat stížnost. Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů při České obchodní inspekci je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.