Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#16106Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2017, před 8 lety

Slavomir Adam

Znění stížnosti

Dobrý den, po zakoupení monitoru na aukru jsem si převzal formou dobírky 14.1.17 v balíku nebyly kabely k připojení monitoru. Po upozornění prodejce byly poslané zvlášť, bohužel přijaté kabely nebyly shodné tak jsem neměl monitor jak odzkoušet. 23. 1. 17 jsem monitor odeslal nazpátek do 14 dnů. Monitor jsem se snažil dostatečně zabalit, takže jsem pořídil krabici z tvrdého papíru, použil bublinkou folii a další pěnu aby se monitor nijak nepoškodil přepravou. Balík prodejce převzal 25. 1. 17 a teprve 27. 1. 17 zjistil a psal, že balík je poškozen, v balíku chrastilo a byla díra ze stojanu skrz krabici. 27.1.17 postoupil k reklamaci na ČP z informaci které sdělil že důvod poškození bylo nedostatečné zabalení. Vyjádření ČP samozřejmě bylo ze jsem monitor nedostatečně zabalil. Balík jsem odeslal v pořádku, protože by mi ho nepodali na přepážce, pokud by sním něco bylo a doručení bylo zřejmě taky v pořádku jinak by příjemce balík nepřevzal a kurýr by takový poškození balík označil a adresáta zavolal aby se osobně zastavil kde by takové poškození zaznamenalo a zkontrolovalo. Odpověď byla, že podle § 5 odst. 1 zákona a podle § 4 zákona poštovní smlouvou dle pošty smlouva byla splněná převzetím adresátem a veškeré práva převzetím přešla na adresáta a jelikož mi adresát nedal plnou moc k připomínce u reklamaci tak nemůžou mne považovat za účastníka v reklamaci. Moje odpověď byla - Z jakého důvodu uvádíte mé iniciály v reklamačním řízení které se mne ani právně netýká, když naše smlouva doručením zásilky byla ukončena? Jak můžete rozhodnout o něčí chybě kde kterého se smlouva netýká a když se tykala tak služba by ukončena tak jak jsi ji objednal a zaplatil. Pokud jsem v řízení reklamace uveden tak jsem účastníkem a měl bych mít právo k vyjádření. Pokud ČP zjisti úbytek/poškození obalu řeší se daná situace fyzicky na poště s pozváním adresátem, pokud adresát nepřevezme, posílá se zásilka odesilatelovy. Jenže pokud se tak nestalo zásilka tudíž byla v pořádku a došlo k řádnému převzetí bez poškození a všechny obalové podmínky byly splněné. Tak že prosím, pokud se mne reklamace netyká žádám ,aby jste mé iniciály nepoužívali v takovém řízení a žádám o nápravu, protože v řízení reklamace nejsou uvedené informace pravdivé o mé osobě.
Takže prodejce a adresat mi nevrátil peníze za monitor a ani monitor protože chce, abych mu uhradil náklady za odeslaní nefunkčního monitoru.


Produkt

Philips 248C3LHSW/00 (6656602938)


Požadované řešení

Chtěl bych vrátit peníze za monitor anebo alespoň část 50%.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2017 11:11, před 8 lety

Byla-li reklamace zamítnuta, má adresát možnost podat návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace u Českého telekomunikačního úřadu. Návrh na zahájení řízení je nutné podat do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku. Adresát by měl postupovat s náležitou péčí, aby nevznikla odesílateli škoda na majetku, je proto možné se na něm domáhat, aby tuto námitku uplatnil. Pokud by však nebyl s námitkou úspěšný, má možnost po odesílateli žádat proplacení nákladů, které mu s podáním námitky vznikly. Adresát může také své právo na náhradu škody písemně postoupit odesílateli.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.