Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěl bych pomoci s následujícím případem.
Dne 19.2.2016 jsem si koupil u společnosti ecars24.cz hřebenové servořízení na Mercedes W164. Společnost poslala repasované s 2 letou zárukou na adresu mého servisu do Břeclavi kde jsme ho přepravci vyrovnali částkou 5.950,- Kč, kde ho technik namontoval a zjistil, že servořízení je špatné a nelze s ním otáčet do leva po nastartování. Zboží jsme ihned reklamovali a bylo nám řečeno, že máme počkat a majitel sežene a zašle jiné - bohužel se tak nestalo a auto stálo. Zkusil jsem tedy objednat další dne 30.5.2017, protože společnost na svém webu uváděla, že jich má 50 ks skladem. Paní Kainarová (asistentka na telefonu) řekla že ho posílá a že máme vymontovat do druhého dne to jejich vadné z auta, ale chtěli opět zaplatit za druhé - takže reklamace neproběhla a musel jsem platit dalších 5.310,- Kč. Druhé servořízení již bylo v pořádku. Nedaří se mi dostat zpět peníze a stále se vymlouvají.
hřebenové servořízení na Mercedes W164 - repasované s 2 letou zárukou
Mám zaplacené zboží 2x a nechtějí mi vrátit peníze zpět za první řízení.
Ve společnosti komunikuje pouze paní Kainarová - asistentka majitele (mob.: 702 072 623)
Psal jsem jí několikrát následující emaily:
Zdravím Vás, paní Kainarová,
v návaznosti na dnešní telefonický rozhovor Vám na email zasílám podklady pro refundaci. Současnou faktura na částku 5.310,- Kč v balíčku od PPL dopravce nebyla - poprosím Vás
Informace pro pana majitele:
První zaplacené řízení které přišlo bylo namontováno zde v servisu v Břeclavi - nešlo otáčet do leva po nastartování (p. majitel řekl, že máme počkat a že sežene jiné - neozval se a musel jsem po dlouhé době u Vás objednat jiné - protože auto stálo)
Druhé řízené které došlo a znovu bylo zaplaceno bylo namontováno v servisu a je již v pořádku.
Částku jsem platil 2x, takže Vás poprosím o vrácení jedné ceny - dopravu počítat nemusíte na můj níže uvedený účet.
Opravdu se zde nejedná o klasickou reklamaci, protože problém se avízoval již dávno. Není zde 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace a nerad bych Vám přidělával starosti žalobou. Vždy jsem se choval férově a zboží jsem opravdu platil 2x. Pošlete mi prosím ještě dnes vyjádření jaká částka se bude na účet vracet. Přepravné nemusíte počítat - chápu, že jste s tím měli také starosti.
Číslo účtu KB: 43-548590237 / 0100
S pozdravem a přáním krásného dne. Pavel Mužík
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.