Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.11.2016 jsem v prodejně Luggi v obchodním centru Letňany zakoupil kravatu Luggi It.sv.mod 16 v ceně 990 Kč.
Nejsem každodenním uživatelem a i při občasném nošení kravaty střídám.
Bohužel jsem po několika měsících na kravatě zpozoroval na různých místech třepení.
U žádné jiné kravaty se mi toto po takto krátké době nestalo. Při ceně téměř jeden tisíc korun jsem očekával kvalitu.
Kravatu jsem tak dne 13.4.2017 reklamoval - reklamace číslo 13/17. Reklamace byla přípisem dne 21.4.2017 zamítnuta. Jako odůvodnění bylo, že jsem si koupil kravatu ze 100% hedvábí a že se nejedná o vadu prodané věcí, ale o poškození vnějšími vlivy při užívání výrobku - v daném případě o poškození zaviněné sponou na kravatu.
Sponu na kravatu nenosím, třepení není v jednom místě. S tímto vysvětlením jsem nesouhlasil a na místě toto uvedl. K mému překvapení při dnešním vyzvednutí dle přípisu společnosti ze dne 5.5.2017 tento faktu společnost zcela ignorovala a označila reklamaci za nedůvodnou, že nejde o vadu na prodané věci.
Kravata Luggi .It.sv.mod 16 v v ceně 990 Kč.
Vrácení peněz, výměna zboží.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.