Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
V úterý mi měla být doručována paletová zásilka, na zásilce bylo volat předem, vše bylo o.k. do doby než přijel řidič. Paletu přebíral otec, peníze měl v hotovosti připravené, vyndalo se zboží a začly se řešit peníze. Pozn. Peníze byly v ohybu mírně natrhlé, necelý 1-1,5mm tudíž opotřebené oběhem, nikdy tohle nikdo neřešil. Pán je převzal zkontroloval a začal školit, že peníze počítají strojově a že je nevezme a ať je otec dojede někam vyměnit nebo rozměnit za jiné (jako by ty co by dostal nemohly být ve stejném, ne-li horším stavu....)otec odmítl tak si doručovatel zboží naložil zpět a volal mě co se stalo. O.K. domluvily jsme se že mu dám do 17hod vědět kdy budu chtít zásilku dovézt opakovaně. Už v 16hod volal jestli nebudu doma s jinýmy penězy, že se toho chce zbavit....jako kde to jsme když jsme se domluvili, že se ozvu. Domluvili jsme se na čtvrtek ještě toho týdne, to že přijel s hodinovým zpožděním než mi uvedl, budiž stát se může cokoliv i když čas je drahý, přijel a šli jsme vyřešit peníze. Opět stejná situace s jinou bankovkou, jako kdybych tohle měla řešit a brát si třeba v krámě jen dokonal peníze tak mám zákaz vstupu už do půlky kraje. Začal mě školit, že strojově počítané peníze a že je strkají do nějakého stroje a že to nevezme a ať je vyměním, a jako dost.....je mi vcelku jedno jak počítají peníze a kam si je strkají, tyto bankovky jsou běžně opotřebené a nevím tudíž proč by je nemohl přijmout. Začal že je zničená a kdesi cosi. Netuším zda procházejí nějakým školením nebo si to cucaj z prstu ale rozdíl mezi opotřebenou a zničenou je zásadní. Uraženě ji přijmul a začal se chovat naštvaně, pohodil mi papír kde jsem se měla podepsat začal třískat s věcmi a bylo vidět, že jsem se dotkla jeho ega. Jeho uražené nashle a odjetí bylo důkazem. S doručovateli balíkového jsem maximálně spokojena jako je pan Pelc a pan Dobiáš, ale tohle byl vrchol a pokud by jsem si měla ještě něco objednat paletově rozhodně ne přes službu PPL, to si raději připlatím a nechám dovézt konkurenční firmou, kde jsou ochotnější.
přepravní list 411310X-8501469
CHci, aby konkrétně tento řidič byl dle svého chování ohodnocen a chci aby se mi k tomuto vyjádřila společnost PPL,a žádné takové....je nám líto....tak si je proškolte jak se mají chovat, nebo pokud chcete přicházet o zákazníky jen tak dál.....
|
Tweet |
Existují jasná pravidla pro přijímání opotřebovaných a poškozených peněz. Zatímco bankovky opotřebované oběhem, typicky pomačkané, odřené, s narušeným okrajem či zašpiněné, nelze odmítat, u poškozených se s jejich odmítnutím setkat můžeme.
Zákon rozlišuje mezi běžným a nestandardním poškozením. Právnické osoby mají povinnost přijímat všechny bankovky až na nestandardně poškozené a ty poškozené běžně, ale které nejsou celé. Celou se pak rozumí i třeba bankovka s chybějícím růžkem ne větším než dva centimetry nebo právě natržená bankovka bez ohledu na délku a počet natržení. Právnické osoby musejí dokonce přijmout i bankovku roztrženou na dvě části a slepenou lepicí páskou. Nevadí ani mastná skvrna nebo čárnutí. A co je důležité, nesmí je už vracet do oběhu.
O nestandardní poškození, které rozhodně nebylo způsobeno běžným zacházením, se jedná v případě ohořelých či zetlelých bankovek, dále jsou-li roztržené na více než dvě části nebo mají nečitelný či proděravělý obrazec. Pokud však bude bankovka vlivem tepla jen zahnědlá nebo jen propálená, nepokládá se za ohořelou. Pokud bankovka po nechtěném vyprání zůstane beze změn viditelných pouhým okem, obrazec a některé ochranné prvky jsou rozeznatelné, musí ji obchodník přijmout a dále do oběhu nevracet stejně jako bankovku popsanou či pomalovanou z jedné strany.
Pro případ opakovaného porušování zákona podnikatelem lze kontaktovat příslušný orgán dozoru nad oběhem bankovek a mincí, a to ČNB.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.