Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#16131Neuznaná reklamace skryté vady

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2017, před 8 lety

Martina Horáková

Znění stížnosti

Během 2 měsíců po koupi vozu,autorizovaným servisem a váhovou zkouškou prokázana spotřeba oleje mimo přípustnou toleranci (1,06 l na 1000km). Oprava vyčíslena na 111 107,- CZK. Při koupi automobilu na tuto vadu nebylo upozorněno. V kupní smlouvě pouze uvedeny běžné závady, které se uvádějí vždy při prodeji ojetého automobilu, jak mi bylo vysvětleno. Reklamace zamítnuta, protože vada vychází z předchozího užívání vozidla a součástka se blíži ke konci své životnosti. Nájezd vozu při koupi cca 162t km. Životnost pístů o jejichž výměnu se jedná je dle výrobce cca 200t km.


Produkt

Audi q5


Požadované řešení

Proplacení opravy nebo zpětný výkup vozidla za stejnou cenu za kterou bylo zakoupeno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2017 13:48, před 8 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme tedy vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitelka před koupí o vadě věděla, musí spotřebitelka na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitelka toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Seznam soudních znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo také na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka také právo na proplacení nákladů, které musela v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitelka žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitelka od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka také žádat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.6.2017 14:14, před 8 lety

Vážená paní Horáková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.6.2017 19:01, před 8 lety


Martina Horáková

Vážená paní Míková,
automobil byl zakoupen za běžnou prodejní cenu. Cena 420 000,- CZK se sadou použitých neoriginálních zimních pneumatik, které nepasovaly a vracely jsme je, není cenou podhodnocenou za 7 let starý automobil. Cena nebyla nijak uzpůsobena, byla kompatibilní s cenou vozů nabízených na trhu. Vada, kterou automobil má, znemožňuje jeho další používání, na což nebylo upozorněno. I nezávislý autorizovaný servis potvrdil, že se jedná o skrytou vadu. Pokud by mi byla tato vada známa, v žádném případě bych automobil, který nemohu používat, nezakoupila. V této době mne již zastupuje ve věci reklamace dotčeného vozu s vaší společností advokátní kancelář.
Martina Horáková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.6.2017 17:09, před 8 lety

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 10:12, před 7 lety

Jelikož společnost trvá na zamítnutí reklamace a nemá nic, co by již doplnila, stížnost uzavíráme. Spotřebitelce doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Spotřebitelka může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné dohledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.