Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Již jsme komunikovali tel. s Dtest-739403891. Firma neoprávněně zadžuje peníze. Jedná se o vratku zboží do 14 dnů, která nebyla uznána. Jedná se o pračku, která nebyla v pořádku a tak jsme se ji formou odstoupení od smlouvy rozhodli vrátit, avšak byla zamítnuto. Dále bylo doporučeno, že si máme pračku zaslat na reklamaci do autorizované firmy. Fa Menčík přijela na servis staré pračky a doporučila koupi nové. Babičce ihned dovezli novou, nezapojili, neseřídili. Vzhledem k tomu, že u ní nebyl platný návod a pračka po prvním vyzkoušení lítala po celé koupelně, a také programové "kolečko" nesedělo s opravdovým programem pračky, jsme se ji rozhodli vrátit. Po nesouhlasu se zamítnutím nám byl zaslán dopis, že si ji máme zaslast na reklamaci. To my ovšem nechceme. Pračka nebyla bez vady a kupovaná byla jako nová.
Vyzkoušena byla 1×, od té doby je nepoužita.
Pračka Candy Vita G362T/1-S cena 9490,-
Samozřejmě požadujeme vrácení peněz a zajištění odvozu pračky, kam byla pračka také dovezena (za poplatek 400,-).
|
Tweet |
Pokud se spotřebitelka rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), a pro smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory podnikatele, může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si spotřebitelka nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitelka pak může využít tohoto práva, aniž by musela své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat. Toto právo musí prodávající vždy respektovat. Případné výjimky z práva na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů uzavřené na dálku jsou taxativně (jedná se o uzavřený výčet) dány zákonem v § 1837 a § 1840 občanského zákoníku.
Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Spotřebitelka může žádat náhradu nákladů vynaložených na vrácení zboží zpět podnikateli pouze v případě, pokud nebyla o své zákonné povinnosti předem poučena (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží ona).
Pokud prodávající nebude odstoupení od smlouvy akceptovat, může spotřebitelka využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009