Společnost


GARTEKO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16154Nedodání součásti objednávky - náhradní nůž k sekačce pro ještě lepší sběr ZDARMA

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
21.05.2017, před 8 lety

Miroslav Cága

Znění stížnosti

Dne 12.5.2017 byla mnou na eshopu garteko.cz zakoupena SEKAČKA AL-KO CLASSIC 5.16 VS-B PLUS.

Záhlaví:
Sekačka AL-KO Classic 5.16 VS-B Plus + Sada na výměnu oleje ZDARMA!

Popis zboží:
U všech nových sekaček je potřeba po prvních 5 hodinách vyměnit olej v motoru ! Proto od nás dostanete náhradní olej a sadu na výměnu oleje, se kterou výměnu oleje zvládně úplně každý. K sekačce dostanete i náhradní nůž pro ještě lepší sběr ZDARMA !

Prodejcem dodáno:
SEKAČKA AL-KO CLASSIC 5.16 VS-B PLUS - 1ks
Sada na výměnu oleje ALKO - 1ks
Olej v sekačce
Olej DIVINOL 10W-30 0,6l - 1ks

Prodejce tedy nedodal náhradní nůž s argumentem, že nebyl součástí nabídky - tím zřejmě myslel, že nebyl uveden v záhlaví nabídky. Nicméně neměl problém dodat olej, který taktéž nebyl uveden v záhlaví nabídky.

Trvám na tom, že nabídka je pro prodejce kompletně závazná a ne aby si z ní vybíral, co se mu v dané chvíli zrovna lépe hodí.
Pokud vznikne chyba v popisu nabídky, měl by ji napravit, zároveň ale je povinen dodržet stávající podmínky u objednávek, které byly odeslány v době platnosti původní nabídky.

Sekačku jsem pěčlivě vybíral z nabídek mnoha eshopů s přihlédnutím k výhodnosti jak cenové, tak z hlediska nabízených bonusů. Takto jsem dospěl k závěru, že prakticky všichni prodejci nabízeli dopravu zdarma, olej v sekačce + olej na výměnu, sadu na výměnu oleje - nicméně nůž zdarma nabízela pouze společnost GARTEKO. Z těchto důvodů jsem vybral její nabídku. Ačkoliv nákupní proces neproběhl zrovna hladce, což bych nerad rozebíral, nakonec jsem s vyřizováním objednávky byl celkem spokojen až do doby převzetí zboží od přepravce.

Kromě toho, že nebyla objednávka kompletní a chyběl v ní zmíněný náhradní nůž, s překvapením jsem shledal, že stejně jako v nabídkách jiných prodejců, i mi byl dodán též jako bonus olej k sekačce, který nesplňuje podmínky pro uplatnění 6ti leté záruční lhůty, kterou výrobce sekaček AL-KO podmiňuje mimo jiné použitím motorového oleje jiné klasifikace, než prodejce dodal a to syntetického oleje viskozity 10W-40, třídy kvality API SL/CF. Tímto prodejci - i ten můj v podstatě degradují výrobek společnosti AL-KO a připravují zákazníky o jeho další přidanou hodnotu. K tomu je třeba dodat, že společnost GARTEKO se prezentuje jako autorizovaný servis společnosti AL-KO, z čehož usuzuji, že by měla jít ostatním příkladem.

Jelikož mi přijde takováto praxe amorální, rozhodl jsem se, že se o tuto zkušenost podělím a potřebné informace odešlu i společnosti AL-KO.

Prodejce GARTEKO po komunikaci se mnou změnil text nabídky u daného zboží tak, že náhradní nůž již není součástí nabídky. Zároveň mi tím znesnadnil prokázání původní nabídky, nicméně jak je mým zvykem, ukládám a zálohuji nabídky u mnou nakupovaného zboží na eshopech vždy, a to jak ve formátu html, tak jako screeny obrazovky. Jsem schopen tedy prokázat, že náhradní nůž byl součástí nabídky v době mého nákupu.

Odkaz na současnou nabídku (ze dne 21.5.2017 20:15 cca)

http://www.garteko.cz/sekacka-al-ko-classic-5-16-vs-b-plus/


Produkt

Prodej zboží - zahradní technika - ROTAČNÍ SEKAČKY S POJEZDEM


Požadované řešení

Dodání nabízeného náhradního nože k dané sekačce - správný olej si už pořídím sám !!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2017 08:07, před 8 lety

Pokud podnikatel deklaruje určitou zvláštní nabídku v souvislosti s nákupem zboží formou reklamy, jinak zveřejněné akce, či popiskem přímo u nabízeného zboží (poskytnutí náhradního nože zdarma k zakoupené sekačce) a zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky beze zbytku naplnil, podnikatel je povinen dodat spotřebitelem vybrané zboží v souladu s nabídkou platnou v okamžiku nákupu. Uzavřená smlouva musí být tedy v souladu s údaji, které byly spotřebiteli sděleny před uzavřením smlouvy. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají, jinak platí jako obsah smlouvy údaj pro spotřebitele příznivější. Nabídka, nebo informace společnost zavazuje, v tomto případě bude podstatnou otázkou možnost prokázání daných skutečností spotřebitelem.

Výše popsané jednání podnikatele by bylo možné vyhodnotit jako klamavou obchodní praktiku dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Klamavou obchodní praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit rozhodování spotřebitele tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele o zákazu užívání nekalých obchodních praktik před rozhodnutím ohledně koupě výrobku, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2017 20:52, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.