Společnost


Europ Assistance s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16155Odmítnutí pojistného plnění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 11 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.05.2017, před 8 lety

Anna Smetanová

Znění stížnosti

Vážená společnosti,

Dne 29.3. jsem obdržela dopis, ve kterém vysvětlujete důvody zamítnutí pojistného plnění. Položení telefonu na pračku v koupelně nepovažuji za hrubou nedbalost, proto si myslím, že šetření pojistné události bylo nesprávné.
Ke sklouznutí telefonu došlo vlivem nahodilé a nepředpokládané situace.
Likvidátor vaší společnosti se o situaci, při které došlo ke sklouznutí telefonu do vany neinformoval. Z tohoto důvodu nelze považovat odložení telefonu na pračku za hrubou nedbalost, tudíž je omyl, že náklady není možné proplatit z důvodu, že událost je přímo ve výlukách z pojištění.

Pro více informací o pojistné události následuje kopie "Oznámení o ukončení šetření škodné události".


V Praze 29.3.2017
Oznámení o ukončení šetření škodné události + reakce na odvolání

Vážená paní SMETANOVÁ,

tímto si Vás dovolujeme oficiálně informovat o ukončení šetření uvedené škodní události v souvislosti
s náhodným poškozením zařízení.
S lítostí Vás musíme informovat, že jsme ukončili šetření uvedené škodní události bez uznání nároku
na pojistné plnění. Šetření proběhlo na základě Vámi předložených dokladů a v souladu s Pojistnými
podmínkami pro Pojištění náhodného poškození a odcizení zařízení PP-PNP-1605 (dále jen „PP“).
Vámi žádané náklady není možné proplatit z důvodu, že událost je přímo ve výlukách z pojištění.
V této souvislosti citujeme PP, Část A - Všeobecná část, Článek 10, odst. 3, písm. o) :
„3. V případě pojistné události – náhodného poškození zařízení – pojištění nekryje:
o) poškození, které bylo způsobeno hrubou nedbalostí nebo způsobené jednáním, na základě
kterého mohl pojištěný, popř. oprávněná osoba vznik poškození zařízení očekávat, dále pak
poškození, způsobené při sportovních aktivitách s výjimkou individuálních rekreačních sportů,
a to za předpokladu, že při těchto činnostech bylo využito patřičných ochranných pomůcek
zařízení (např. umístění zařízení v ochranném pouzdru na opasku, na paži, v batohu, apod.);“
Zamítnutí pojistného plnění bylo provedeno na základě popisu pojistné události, které znělo:
„ Zákazník napouštěl vanu, telefon ležel na pračce, telefon ležel na pračce a do napuštěné vany
sklouzl“. Tento popis byl pro nás dostačující k tomu, abychom vyhodnotili, že se zcela jednoznačně
jednalo o nedbalostní jednání, které je ve výlukách z pojištění (viz výše).
Vaším podpisem jste stvrdila, že se jedná o pravdivý popis, aniž byste cokoliv dalšího doplňovala.
Další doplnění, které zasíláte ve svém odvolání, již proto nelze akceptovat. Směrodatné je pro nás
prvotní písemné oznámení.
Litujeme, že Vám nemůžeme sdělit příznivější zprávu.
S úctou
Europ Assistance
Vyřizuje: Lucie Mansoorová


Produkt

iPhone Apple 6


Požadované řešení

Uznání pojistného plnění, náhrada na opravu nebo výměnu telefonu za funkční.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2017 07:48, před 8 lety

Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány.

Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zamítnuto.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.

Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 19:13, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.