Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dědeček (bohužel) zakoupil na předváděcí akci konané 3.5.2017 v salonku v Hotelu Hajčman ve Žďáře nad Sázavou zboží v celkove hodnotě 24.999,- Kč. V zákonné lhůtě bylo na adresu společnosti uvedenou v OR i na korespondencni adresu uvedenou na razítku společnosti na objednávce (P.O.BOX 12, 277 11 Neratovice) zasláno odstoupení od smlouvy, obe obalky se však vrátily zpět (na adrese uvedené v OR s tím, ze adresát je na adrese neznamy).
Na emailovou adresu společnosti byly rovnez zaslany 2 e-maily ohledne odstoupení od smlouvy, oba bez odezvy.
Po komunikaci s ČOI bylo zjištěno, že společnost nesplnila svou povinnost oznámit konání předváděcí akce předem. Dale společnost porušila právní předpisy tím, že vybrala celou kupní cenu od dědečka v den konání akce (pracovnik společnosti nasledoval dědečka k němu domů, kam dovezl koupené věci a převzal celou kupní cenu), ačkoliv zákon zakazuje tyto peníze převzít v den akce a následujících 7 dni po akci.
Jelikož společnost nepřebírá poštu a nereaguje ani na e-maily, není kam zaslat vracené zboží a neni možné domoci se vrácení kupní ceny.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Bylo-li odstoupení zasláno na adresu určenou pro odstoupení od smlouvy, je účinné, i když si prodávající dopis nepřevzal. Je tedy nutné, aby si spotřebitel uschoval doklady od pošty. Odstoupením se kupní smlouva ruší a smluvní strany mají povinnost vrátit si vzájemná plnění. K tomu mají lhůtu 14 dnů od odstoupení. Prodávající není povinen spotřebiteli vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal. V tuto chvíli se spotřebitel pokusil splnit svou povinnost vrátit zboží, což může prokázat doklady z pošty. v takovém případě se nemůže dostat do prodlení, pokud společnost řádně nabídnuté zboží nepřevzala.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pokud společnost peníze nevrátí dobrovolně, bude nutné se nároku domáhat u soudu. Před podáním žaloby je však nutné společnosti zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu, ve které jí bude uložena dodatečná lhůta k plnění ne kratší než 7 dní. Výzvu je žádoucí zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou. Ve věci případného návrhu na vydání platebního rozkazu doporučujeme spotřebiteli vyhledat právní služby advokáta. Jejich seznam lze nalézt na stránkách https://www.dtest.cz/advokati.Nebude-li společnost nereagovat, faktické vymáhání práva může být obtížné.
Doporučujeme rovněž podat na společnost podnět živnostenskému úřadu pro porušení povinnosti zdržovat se na adresách uvedených v živnostenském rejstříku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.