Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#16160Vymáhání peněz za neobjednané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2017, před 8 lety

Radek Stoczek

Znění stížnosti

Dobrý den,

společnost Helvetia mi na základě telefonického hovoru, kdy jsem svolila k zaslání vzorku za poštovné 79 Kč, dále zasílá neobjednané zboží a nyní mi zaslala 3.upomínku (předtím jsem žádnou neobdržela). Žádné zboží jsem si neobjednala a platit nic nebudu. Společnost tvrdí, že jsem si toto zboží objednala v průběhu telefonického hovoru, ale toho si nejsem vědoma, hovor mi dosud nezaslala.


Požadované řešení

zrušení vymáhání


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2017 11:17, před 8 lety

Pokud byla kupní smlouva uzavřena prostřednictvím telefonu, je spotřebitel povinen plnit svou smluvní povinnost (zaplatit za přijaté zboží). Má však také možnost v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží od smlouvy odstoupit bez udání důvodu. V případě, že nebyl o právu na odstoupení poučen, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, ruší se závazek od počátku a smluvní strany jsou povinny vrátit si poskytnutá plnění (kupující je povinen vrátit přijaté zboží).

Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitel by měl vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu, tedy nejlépe písemně doporučeně s dodejkou.

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebiteli rovněž doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Záleží v daném případě na tom, co spotřebitel v proběhlém telefonickém hovoru odsouhlasil společnosti. Společnost si proběhlý hovor nahrává a má tedy o něm záznam. Společnost by poskytnuté informace jejím zaměstnancem (i operátorem na telefonické lince) měly zavazovat a pokud se jednalo o informace mylné, popř. klamavé, měla by společnost uhradit spotřebiteli škodu z toho vzniklou.

V případě podezření na nekalé obchodní praktiky (zejména agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.5.2017 11:38, před 8 lety

Dobrý den,

dne 2.3.2017 bylo na zákaznické lince dohodnuto zrušení zasílání doplňku stravy a též bylo dohodnuto, že poslední dvě zásilky budete vracet zpět. Protože se nám zásilky zpět nevrátily poslali jsme upomínky.

Dne 18.5.2017 proběhl další hovor na zákaznickou linku, kde se pán informoval na upomínky a sdělil, že měl být zaslán pouze Uvítací balíček, s operátorkou bylo dále dohodnuto dohledání a následné zaslání objednávkového hovoru. Na vyřízení reklamace je 30 dní, nikoliv dva pracovní dny.

Dále je potřeba zmínit informaci, že jste uhradili jak Uvítací balíček tak i následující dvě pravidelné zásilky. Platba za tyto tři zásilky (Uvítací balíček + dvě pravidelné zásilky) nám přišla 16.1.2017, neměli jsme tedy tušení, že si nepřejete pravidelný odběr když jste nám zásilky uhradili. Bylo potřeba ukončit zasílání. Po zrušení odběru jsme Vám samozřejmě nic dalšího neexpedovali.

Objednávkový hovor urgujeme a bude následně zaslán na uvedený email.

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.7.2017 10:16, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2017 09:11, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.