Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stejně jako pan Mauer jsem 10.1.2017 reklamovala rozbitý zip na dětské fleecové mikině, zakoupené 10.7.2015. Po 1,5 roce příležitostného nošení (máme jen z Tchiba ve vel.116 dvě) se rozlomil kovový jezdec na zipu. Při reklamaci na pobočce OC Quadrio jsem požadovala ideálně opravu zboží. Reklamace byla zamítnuta jako "opotřebování běžným užitím". Na místě jsem se proti tomuto rozhodnutí odvolala, nicméně stejný pracovník mi za 30 dnů reklamaci stejnými slovy opět zamítnul. Obrátila jsem se na infolinku společnosti a bylo mi doporučeno obrátit se na soudního znalce. Nákup nového zboží (jiné značky) však v tomto případě bude pochopitelně méně nákladnější.
č.výrobku 312759, fleecová dětská mikina
V ideálním případě jsem očekávala opravu zboží, tedy výměnu zlomeného jezdce, doposud jsem s firmou Tchibo měla, co se kvality výrobků týče, jen dobrou zkušenost. Přijatelná by také byla nabídka úhrady opravy, kterou bych iniciovala já (nákup nového jezdce, je-li to možné).
|
Tweet |
Prodávající se při prodeji zboží zavazuje k tomu, že věc má při převzetí vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat. Není-li tomu tak, je věc vadná a spotřebitel může žádat nápravu. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Bude tedy záležet na povaze vady (zda se jedná o skrytou vadu nebo o mechanické poškození věci).
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážená paní Mateásková,
ve věci Vaší reklamace bohužel nemohu odpovědět jinak, než je výše uvedeno odborníky z dTestu. Vzhledem k tomu, že z žádných z 10 trhů kde Tchibo působí ani z naší centrály v Německu nemáme hlášen výskyt jakýchkoli problémů se zipy u dětských mikin nebo zvýšené množství reklamací, které by případně mohly poukazovat na kvalitativní problém s výrobkem, bereme jako platné vyjádření našeho personálu, který při osobním zhodnocení reklamované věci došel k závěru, že reklamace je neopodstatněná a že se jedná o opotřebení běžným užitím. Pokud se obrátíte na soudního znalce jsme samozřejmě připraveni vzít v potaz jeho vyjádření a podílet se na nákladech v případě, že by došel k opačnému závěru.
Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem.
Eva Kotýnková
Corporate Communications Manager
Děkuji za odpověď. Pokud tedy znamená, že jezdec na zipu výrobků Tchibo má životnost cca 1-1,5 roku při příležitostném nošení a jeho rozlomení se není tedy "kvalitativním problémem", akceptuji vyjádření mluvčí firmy. Při výběru zboží pro svou rodinu budu volit tedy jiné značky, u nichž mohu očekávat využití delší (u dětského zboží alespoň rovnající se době, kdy má dítě danou velikost fyzicky). Kromě ekonomické stránky je pro mne také důležitá i ekologická udržitelnost a snažím se vědomě neprodukovat zbytečný odpad nákupem zboží, jehož životnost je, z mého pohledu, velmi krátká.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.