Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zhruba před rokem a pul jsem si koupil mobilní telefon Sony xperia Sol v obchodě czc.cz. Po roce se pro mě stal telefon nepoužitelný, jelikož je v záruční lhůtě dal jsem ho reklamovat. Reklamace však nebyla uznána, telefon byl dán do továrního nastavení s tím, že se závada neprojevila. Po týdnu přestal opět fungovat. Zavada se ukázala na prodejně při reklamaci ale ta nebyla opět uznána . Reklamoval jsem už telefon po šesté opět neúspěšně. Prodejce se odkazuje nato, že on zato nemůže, že záleží na servisu a ten závadu nenalezl. Pokud s tím prý nesouhlasím tak si mám nechat vypracovat znalecký posud s ním my bude reklamace uznána. Navíc mi vadí postoj pracovníka reklamačního dělení, který my slíbil, že telefon nebude dán do továrního nastavení ale přístroj se mi vrátil nejen v továrním nastavení ale i zapnutý.
GSM Sony Xperia sola (MT27) černá 352264053569774
Navracení peněz, popřípadě výměna telefonu
|
Tweet |
Pokud prodejce reklamaci zamítne, tak musí reklamované zboží vrátit v takovém stavu, v jakém jej obdržel.
Prodejce je povinen přijmout reklamaci a vystavit o tom písemné potvrzení (reklamační protokol) dle § 19 odst.1 zákona o ochraně spotřebitele. Prodejce je také povinen zamítnutí reklamace řádně písemně odůvodnit dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele.
Práva z odpovědnosti za vady (reklamace) se uplatňují u prodejce, u kterého byla věc koupena, případně u jiného podnikatele, který je ve smluvním vztahu s tímto prodejcem a provádí pro něj záruční opravy dle § 625 občanského zákoníku.
Tedy za stav a vyřízení reklamace je vždy odpovědný prodejce a vůči němu se uplatňují nároky z práv z odpovědnosti za vady.
Pokud zde došlo k rozporu tvrzení mezi prodejcem a kupujícím o povaze a příčině vady, tak má spotřebitel možnost obrátit se na nezávislého odborníka.
Dobrý den, pane Benedikte,
rád bych v celé věci nějak pomohl, ale mám obavu, že zde skutečně nebude jiná možnost, než využít znalce v oboru, jak uvádí dTest. MT je zboží, které vyžaduje k potvrzení vady odborné posouzení, což provádí autorizovaný servis. Vámi popisovanou vadu nenašel, nebo se u něj neprojevila. S tím jako prodávající nic udělat nemůžeme.
Požadavek, že si nepřejete uvádět MT do továrního nastavení jsem nenašel u žádné z vystavených reklamací, přesto jste reklamační protokol podpisem odsouhlasil.
Je mi líto, ale opravdu v tuto chvíli nevidím jiné řešení, než nechat přístroj odborně posoudit.
S pozdravem
Petr Macek
Děkuji Vám za spolupráci v teto záležitosti a rád bych se na Vás obrátil s prozobu o zaslaní kontaktu na nezávislé odborníky.
Děkuji Benedikt.
Kontakt na vhodného soudního znalce lze nalézt na http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm, kde lze znalce vybrat dle oboru i kraje nebo na http://www.dtest.cz/soudni-znalci. Doporučujeme kontaktovat více znalců, informaovat se na cenu znaleckého posudku a další podmínky. V případě, že znalec prokáže vadu a prodejce ji na základě posudku uzná, má kupující nárok na proplacení ceny znaleckého posudku dle § 598 občanského zákoníku.
Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nečinnosti.