Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, jmenuji se Karolína Píšová a 11. srpna 2016 jsem byla na Hlavní poště města Třebíč sepat žádost o doručování mé pošty. Mám trvalý pobyt na ulici Gen. Svobody 625, Třebíč, jelikož na této adrese nebydlím a nemám tudíž přístup ke schránce, písemně jsem podepsala žádost o tom, aby mi byla pošta ukládána na Poště č. 4 Třebíč - Modřínová, s tím, že si ji budu osobně vyzvedávat na této poště. Od 11. srnpa 2016 do dnešního dne mi nebyl na Poštu Modřínová doručen jediný dopis. Hned v září jsem si vyřizovala novou platební kartu, která mi měla být odeslána poštou, tato karta však byla opět doručena na adresu mého trvalého pobytu... Vše jsem tehdy telefonicky řešila a byla jsem ubezpečena, že se to již nebude opakovat. Na své vlastní náklady jsem si musela nechat vystavit kartu novou...
Studuji na vysoké škole a je pro mě velice zásadní, abych obdržela mou poštu, ale stále se nesjednala náprava. Vím, že mi měla být již vícekrtát doručena pošta, ale nic takového se nestalo. Již celý minulý týden tento můj problém řeším telefonicky, stále volám na reklamace, s tím, že mi dají vědět, kde se stala chyba. Do dnešního dne mi však nikdo nazavolal ani jinak mne nekontakotval, i když jsem vicekrát zanechala telefonní číslo, aby mi sdělil, jak se v mém případě dále postupuje. Todíž jsem velice rozhořčena ze služeb Třebíčské pošty a žádám tímto co nejrychleji nápravu a dohledání mé ztracené pošty.
Tento mail odesílám i písemně a doufám, že už se nic takového nebude opakovat. Také žádám o informování, kdo je za toto odpovědný a jaká sankce mu za toto opakované pochybení byla uložena.
Karolína Píšová (
Doručení všech poštovních zásilek.
|
Tweet |
Dosílka je služba. Služba, která byla stanovena ve smlouvě. Česká pošta tak má povinnost plnit službu z této smlouvy. Pokud takovou smluvní povinnost poruší, má zákazník nárok na náhradu škody. Prvotní je vždy náprava služby a případná náhrada škody.
V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu. Dle poštovních podmínek odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman