Společnost


Raiffeisen stavební spořitelna a.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1621Výpověď smlouvy o stavebním spoření.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.12.2013, před 11 lety

Antonín Jurák

Znění stížnosti

Raiffeisen stavební spořitelna a.s. mi před několika měsíci poslala oznámení o navýšení poplatků za správu účtu ze 60 na 160 Kč za čtvtletí s tím, že vzrostly náklady na jeho správu, ale když starou, pro ně nevýhodnou smlouvu vypovím a uzavřu novou, pro mě méně výhodnou, tak se polatky nezvednou. Je to zajímavá logika, že u staré smlouvy je nákladnější správa, než u nové!
Na tento dopis jsem nereagoval a nyní jsem dostal výpověď smlouvy ze stavebního spoření a jako důvod uvedla: "Výrazná změna ekonomické situace...".
Odvolávají se na § 715 odst. 2 obchodního zákoníku.
Tento paragraf se ale týká běžného účtu!!
Je tento postup v souladu se zákonem?
Děkuji za odpověď.
Zdravím Vás a přeji hezký den.
Jurák Antonín


Požadované řešení

Zrušení výpovědi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2013 13:51, před 11 lety

Dle vyjádření České národní banky se na stavební spoření vztahuje i úprava smlouvy o vkladovém účtu dle Obchodního zákoníku. Zde je v § 719a určeno, že se na smlouvu o vkladovém účtu použijí obdobně i ustanovení o běžném účtu. Zároveň bylo řečeno, že se jedná o ustanovení dispozitivní, což znamená, že si strany možnosti ukončení smlouvy mohou sjednat odslišně.
Z výše uvedeného vyplývá, že pokud v obchodních podmínkách jsou vyjmenovány možnosti ukončení ze strany spořitelny, nemůže spořitelna smlouvu ukončit z jiných důvodů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2014 09:20, před 11 lety

Společnost se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického servisu. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.