Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Raiffeisen stavební spořitelna a.s. mi před několika měsíci poslala oznámení o navýšení poplatků za správu účtu ze 60 na 160 Kč za čtvtletí s tím, že vzrostly náklady na jeho správu, ale když starou, pro ně nevýhodnou smlouvu vypovím a uzavřu novou, pro mě méně výhodnou, tak se polatky nezvednou. Je to zajímavá logika, že u staré smlouvy je nákladnější správa, než u nové!
Na tento dopis jsem nereagoval a nyní jsem dostal výpověď smlouvy ze stavebního spoření a jako důvod uvedla: "Výrazná změna ekonomické situace...".
Odvolávají se na § 715 odst. 2 obchodního zákoníku.
Tento paragraf se ale týká běžného účtu!!
Je tento postup v souladu se zákonem?
Děkuji za odpověď.
Zdravím Vás a přeji hezký den.
Jurák Antonín
Zrušení výpovědi.
|
Tweet |
Dle vyjádření České národní banky se na stavební spoření vztahuje i úprava smlouvy o vkladovém účtu dle Obchodního zákoníku. Zde je v § 719a určeno, že se na smlouvu o vkladovém účtu použijí obdobně i ustanovení o běžném účtu. Zároveň bylo řečeno, že se jedná o ustanovení dispozitivní, což znamená, že si strany možnosti ukončení smlouvy mohou sjednat odslišně.
Z výše uvedeného vyplývá, že pokud v obchodních podmínkách jsou vyjmenovány možnosti ukončení ze strany spořitelny, nemůže spořitelna smlouvu ukončit z jiných důvodů.
Společnost se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického servisu. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.