Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
www.zhava-znamost.com
Dobrý den
Četl jsem si už předchozí zprávy a jedná se vždy o to stejné.
Já bohůžel moc účet nekontroluji a dnes jsem zjistil že mi už po dobu půl roku mizí z účtu každý měsíc 499 Kč, Tato částka měla odejít pouze v jendom měsící a to v listopadu. Neboť předplacený účet byl pouze na jeden měsíc.
Včera jsem si zablokoval kartu, aby peníze už nadále nestrhávali a očekávám nálaket emailu ze strany společnosti. Dnes jsem také odeslal email na adresu support@dateyard.com s Výpovědi mého předplatného tak jak chtějí. Úředním jazykem je Němčina, ale já dopis odeslal v českém jazyce neboť stránka zhava-znamost nikde svůj email nemá zmíněný. Také jsem vyplnil pouze některé údaje: Nick, web, jmeno, příjmení.
Další údaje vyžadovány (Adresa, tel. číslo) jsem neuvedl, a to hlavně z důvodu ochrany mé osoby, neboť po přečtení těchto stížnosti mě společnost připadá nedůvěryhodná a tedy ji nechci své údaje sdělovat.
Postupoval jsem správně?
|
Tweet |
Ukončení smluvního vztahu by se mělo řídit podmínkami, které si smluvní strany mezi sebou jednaly. Ustanovení § 6 obchodních podmínek společnosti stanoví, že uživatel placené služby je oprávněn vypovědět smlouvu ve lhůtě 14 dnů před uplynutím doby členství. Pokud smlouvu nevypoví v řádné lhůtě, prodlužuje se v souladu s předchozím zvoleným balíčkem uživatele. Dále je uvedeno, že výpověď smlouvy je účinná pouze tehdy, je-li zasláno výslovné písemné prohlášení na číslo faxu 41 (0) 41 508 70 64. Pro jednoznačné přiřazení a na ochranu před zneužitím je v každém případě bezpodmínečně nutné, aby zákazník ve výpovědním dopisu uvedl čitelně (TISKACÍM PÍSMEM) nejméně své plné jméno, jméno komunikační platformy, kterou používá, užívanou e-mailovou adresu a své uživatelské jméno.
Výše uvedené však považujeme za nepřiměřené ujednání, které zkracuje práva spotřebitele, podle § 1815 občanského zákoníku. Takováto ujednání jsou zakázaná a nemělo by se k takovýmto ujednáním přihlížet. Jestliže § 6 obchodních podmínek stanovuje povinnost vypovědět smlouvu pouze prostřednictvím faxu, pak se domníváme, že jde právě o nepřiměřené ujednání. Za nepřiměřené považujeme ujednání proto, že společnost má e-mailovou adresu i poštovní doručovací adresu, které je možné podle obchodních podmínek využít pro odstoupení od smlouvy, ale ne pro výpověď smlouvy, a právě proto jej považujeme za nepřiměřené.
Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy (nefunkční email, fax, nepřebírá poštu), nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen (nemohla by tedy ani vymáhat peněžité plnění).
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy (popřípadě odstoupení od smlouvy) ve stanovené lhůtě zašle prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (faxem či formou uváděné emailové adresy), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Provozovatel seznamovacího portálu nemůže záměrně nedostatečně, mylně, klamavě informovat o podmínkách poskytování služeb. V takovém případě mu může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.