Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.5.2017 mně byla vhozena faktura od společnosti Nordic Telecom s.r.o. číslo 4007022280 za zúčtovací období 19.4.2017 až 18.5.2017 v částce 1265,-Kč za telefonní číslo 790374053. Následně jsem psal email na uvedenou společnost s žádostí o vysvětlení, na jakém právním podkladu požadují po mně úhradu za poskytnutí služeb, když s uvedenou firmou jsem nikdy neuzavřel žádnou smlouvu na poskytování služeb. Když jsem se nedočkal odpovědi, tak jsem dne 25.5.2017 volal na zákaznické centrum této společnosti. Pominu, že jsem cca 8 minut slyšel jejich reklamu a hudbu, po spojení s operátorem a vyslovení požadavku, aby mně sdělili na základě jakého podkladu po mně požadují uhradit částku za využívání služeb, mně operátor sdělil, že jsem využíval služby, tak ať zaplatím. Zcela zbytečné byli mé námitky, že s jejich společnosti nemám žádnou smlouvu. Načež mně bylo řečeno, že jsou nástupnickou organizaci společnosti UFON. U společnosti UFON jsem měl v roce 2008 až 2009 smlouvu, kterou jsme vypověděli na základě toho, že neměli pokrytí v městě Písek a jejich službu nešlo využívat. Osm let se nic nedělo a najednou odešle společnost Nordic Telecom fakturu za využívání služeb, které de facto nejde ani využít, protože s ukončením smlouvy byli vráceny telefony i jejich SIM karta.
vyúčtování služeb s telefonního čísla 790374053, číslo faktury 4007022280, zákaznícké číslo 154233
nehradit požadované poplatky, když se společnosti nemám smlouvu, službu jsem nevyužíval a nemám ani speciální telefonní přístroj (používá jiní kmitočtové pásmo) a ani SIM, která je speciálně pouze pro tento přístroj
|
Tweet |
Vznikne-li o existenci nebo oprávněnosti pohledávky mezi smluvními stranami spor, je potřebné si vyžádat podklady prokazující existenci pohledávky. V tomto případě doporučujeme spotřebiteli písemně si vyžádat odůvodnění účtování těchto částek ze strany společnosti. Zároveň, pokud bude spotřebiteli řečeno, že již nic nedluží, doporučujeme nechat si od společnosti podepsat potvrzení o bezdlužnosti.
Je rovněž žádoucí společnosti doložit, že smluvní vztah byl řádně ukončen. Případně si tuto informaci doporučujeme u společnosti ověřit. Smluvní vztah zaniká nejčastěji výpovědí, případně dohodou. Pokud došlo k řádnému ukončení smluvního vztahu, společnost by neměla spotřebiteli zasílat vyúčtování za období, které následuje po ukončení smluvního vztahu. V krajním případě lze také situaci řešit podáním návrhu na zdržení se účtování služeb u Českého telekomunikačního úřadu. Spotřebitel by v řízení musel doložit dokumenty prokazující, že došlo k ukončení smluvního vztahu.
Vážený pane Doskočile,
v roce 2008 jste si u nás aktivoval službu Nonstop mobil za 0, kterou jste využíval do srpna 2012.
Tato služba byla nejčastěji využívaná na volání na stejnou službu evidovanou na jiného zákazníka u naší společnosti.
Na přelomu měsíce dubna a května tohoto roku evidujeme provolávku z této služby. Na základě toho jsme Vám vystavili fakturu číslo 4007022280. U Vašeho zákaznické účtu neevidujeme obdrženou výpověď a z toho důvodu je služba nadále aktivní. Pokud jste nám v minulosti výpověď zaslal, požádáme Vás o doložení dokladu, na základě kterého službu ukončíme. Na podání reklamace ohledně nezpracované výpovědi byla lhůta 2 měsíce. Pokud zašlete doklad o zaslané výpovědi, tak Vám v rámci zachování dobrých vztahů stornujeme vystavené vyúčtování. V opačném případě Vás požádám o zaslání nové výpovědi na adresu: Zákaznické centrum Nordic Telecom s.r.o., P.O.BOX 116, 13011, Praha a úhradu vystaveného vyúčtování. Zároveň Vás musíme upozornit, že reklamace vyúčtování nemá odkladný vliv na jeho úhradu. V případě doložení dokladu a stornu faktury, dojde k vrácení uhrazených finančních prostředků.
S pozdravem
Lenka Sladová
Ombudsman společnosti
Vážená paní Sladová,
Obracím se na Vás v naději, že se snad v řešení mého případu dostaneme dál. Opakovaně jsem žádal Vaši společnost, aby mně byla zaslaná kopie smlouvy, která by prokazovala, že jsem ze společností MobilKom, a.s. uzavřel smlouvu na poskytování telekomunikačních služeb. Následně jsem pak v dopise adresovaném na „zákaznické centrum“ Vaši společnosti vysvětlil důvody své žádosti. Kopii tohoto dopisu s přílohami přikládám.
Spornou částku na úhradu mnou neužívaných služeb jsem uhradil, ale to pouze z důvodu, abychom se dostali dál v řešení toho základního problému a to, aby Vaše společnost fakticky prokázala, že jsem se stal Vašim zákazníkem, aby to nebylo pouze proklamace, že „vedeme vám účet, tak jste náš zákazník“. Nejsem si vědom skutečnosti, že jsem uzavřel se společností MobiKom, a.s. smlouvu. Z toho důvodu jsem se nikdy nepokládal za zákazníka společnosti MobilKom, a.s., a právě proto jsem nikdy nemohl dát výpověď z poskytovaných služeb této společnosti.
Výpověď z poskytovaných služeb podávala má manželka, tak jak jsem uvedl v předchozím dopise. Tak snad dokážete najít ve svých archivech příslušnou smlouvu a její kopii, která by Vaše tvrzení potvrdila, a její kopii mně zašlete.
Děkuji s pozdravem
Leonard Doskočil
PS.
Doufám, že telefonní číslo 790374053 bylo již Vaši společnosti zrušeno, aby nedošlo k jeho neoprávněnému užívání, mně neznámou osobou a abyste následně nepožadovali nějakou další úhradu.
Vážený pane Doskočile,
jak jste sám uvedl od 2. 12. 2008 jste měl aktivní službu Nonstop mobil za 0 u společnosti Mobilkom a.s. Společnost Nordic Telecom s.r.o. je stejná společnost (jedná se pouze o změnu vlastníka/investora, ovšem pro zákazníky se nic nezměnilo). Službu jste si zakoupil jako anonymní balíček (telefon, SIM karta + telefonní číslo) a teprve poté bylo nutné kontaktovat zákaznickou linku pro aktivaci služby. Při této aktivaci jste poskytl své údaje pro identifikaci a zasílání případných vyúčtování. U těchto služeb nebyla sepsána písemná smlouva.
Jak jste sám uvedl ve Vašem dopise, telefonní čísla 790395285 a 790395270 jsme ukončili na základě písemné výpovědi. Ta přímo obsahovala tyto čísla i zákaznické číslo, pod kterým jsme služby evidovali. Na telefonní číslo 790374053 jsme výpověď nepřijali a z toho důvodu nemohla být ukončená. Nyní již ukočená je a to na základě dopisu, který jsme přijali dne 1. 6. 2017. Vyjádření z reklamačního oddělení na tento dopis, v tuto chvíli můžete považovat za bezpředmětný.
V rámci zachování dobrých vztahů jsme se rozhodli, že fakturu číslo 4007022280 přeúčtujeme. Vzniklý přeplatek Vám bude vrácen. Požádáme Vás o sdělení Vašeho účtu, abychom si byli jisti, že jsme částku zaslali správně. Tento účet mi prosím zašlete obratem přímo na email ombudsman@nordictelecom.cz. V opačném případě Vám bude částka vrácena automaticky složenkou na Vaši adresu.
Věřím, že celá záležitost byla vyřešena k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Lenka Sladová
Ombudsman společnosti
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.