Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
jsem jedním z těch,kdo si na zkoušku zaplatil službu 149,-Kč, s tím, že ji vůbec nevyužil protože data byla zkreslená a skutečnosti neodpovídající. Bohužel jsem důsledně nepročetla jejich VOP a tím mi bylo bez mého vědomí strženo z účtu 2247,- Kč jako automatická prolongace účtu a to prostřednictvím karetní transakce. Považovala jsem za štěstí, že se mi daří s Be2 komunikovat přes jejich e-mailovou adresu (platnou)-zakaznickyservis@be2.cz. Poslala jsem tedy svými slovy napsanou výpověď z VIP členství a žádala jsem o zrušení účtu, vymazání všech citlivých dat i z jejich databáze. Tak jak žádali písemně, s datem a mým podpisem, naskenováno a dáno jako příloha. Samozřejmě se mi nelíbí jejich tvrzení, že jsem svou první platbou kartou dala souhlas k tomu, aby si tu další mohli vzít sami. A našlo by se toho víc. Od 1. ledna 2017 mají dokonce v podmínkách, že se zákazník zavazuje, že proti společnosti nebude podávat žádné žaloby a pod. Jsem toho názoru, že kdyby se dobrý právník podíval velmi důkladně na jejich podmínky, zjistí, že poškozují zákazníka a jsou zavádějící a podvodné.
Mám ale už jen jediné přání. Žádám po společnosti tak jako jsem jim já poslala výpověď, stejnou cestou a formou chci utvrzení o tom, že účet byl zrušen, VIP zrušeno, vymazána citlivá data a nebudou po mě dál požadovat žádné platby. Toho se mi dostává od společnosti pouze formou e-mailové zprávy, mnohdy jednou větou, bez podpisu někoho kdo tuto záležitost vyřizuje. např....
be2 Customer Service
8:39 (před 1 hodinou)
komu: mně
Dobrý den,
Automatická prolongace Vašeho prémiového členství byla vypovězena a naší strany již nebudou požadované žádné další platby.
Rádi bychom Vám potvrdili, že Váš profil již byl odstraněn. Upozorňujeme, že ještě můžete obdržet emailové oznámení v průběhu následujících 48 hodin od vymazání.
bez podpisu, bez ničeho. Komunikace tímto způsobem byla celkem 7x Nechci si s nimi dopisovat, nakonec ani nevím s kým, ale požaduji řádné potvrzení o tom, že byly stránky vymazány, stejně tak jako všechna má data a nebudou požadovat žádné peníze. Tak jak je všude jinde běžné.
Písemné vyjádření společnosti o tom, že byl účet zrušen, vymazána všechna má osobní data z jejich databáze a nebudou již požadovány po mé osobě žádné jiné poplatky.
|
Tweet |
K ustanovení obchodních podmínek, které zbavuje spotřebitele práva podat žalobu nebo použít jiný procesní prostředek, se nepřihlíží, neboť se jedná o zakázané ujednání dle § 1814 písm. j) občanského zákoníku.
Pokud společnost uvede nejasně, nesrozumitelně nebo nejednoznačně podstatné informace týkající se poskytované služby (např. cena služby), jež v daném případě potřebuje spotřebitel pro rozhodnutí ohledně koupě, jedná se o klamavé opomenutí, které patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila zákaz užívání nekalých obchodních praktik, bude vhodné se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci, která v této oblasti vykonává dozor.
Zaslal-li spotřebitel výpověď, popřípadě se ji pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně společnosti mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní e-mail, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy v souladu s VOP.
Není možné, aby společnost fakticky neumožňovala, popřípadě úmyslně bránila využití některé z forem ukončení závazku uvedených ve svých VOP, pokud se k tomu sama svým výslovným prohlášením zavázala.
Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy (nereaguje na e-maily), nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že byl smluvní vztah ukončen.
Automatická prolongace Vašeho prémiového členství byla vypovězena a naší strany již nebudou požadované žádné další platby.
Rádi bychom Vám potvrdili, že Váš profil již byl odstraněn.
Takže ještě jednou. Toto sdělení pokládám za nedostatečné! Stejně tak jako žádala společnost Be2 písemnou výpověď mého členství písemnou formou, žádám i já stejnou cestou čili formou přílohy v e-mailu PÍSEMNÝ DOKLAD O TOM, ŽE MÉ ČLENSTVÍ BYLO UKONČENO, NEBUDE POŽADOVÁNO DALŠÍCH PLATEB A VŠECHNA MÁ DATA JSOU Z DATABÁZE SPOLEČNOSTI SMAZÁNA A NEBUDOU POSKYTOVÁNY DALŠÍM JEJICH SPOLUPRACOVNÍKŮM PRO ZASÍLÁNÍ JAKÝCHKOLI REKLAM. To všechno S PODPISEM ZODPOVĚDNÉHO VEDOUCÍHO SPOLEČNOSTI. Myslím, že toto je standartní věc v každém běžném obchodním jednání. Pokud není společnost schopna vydat i takové obyčejné potvrzení, pak i toto svědčí o tom že je to společnost pracující s nekalými a podvodnými praktikami. Což ostatně dokazuje i to, že nikde ve VOP neuvádí, že úhrada automatické prolongace bude společností automaticky stržena z účtu klienta (kdyby tato věta byla v obchodních podmínkách jasně uvedena, pak si myslím, že polovina stížností zde vůbec neexistuje. Dle mého je to co dělají zneužití osobních dat spotřebitele. A přestože se ve VOP uvádí, že se zákazník vzdává práva na jakoukoli žalobu vůči společnosti, zvažuji další krok soudní cestou.
K ustanovení obchodních podmínek, které zbavuje spotřebitele práva podat žalobu nebo použít jiný procesní prostředek, se nepřihlíží, neboť se jedná o zakázané ujednání dle § 1814 písm. j) občanského zákoníku.
Pokud společnost uvede nejasně, nesrozumitelně nebo nejednoznačně podstatné informace týkající se poskytované služby (např. cena služby), jež v daném případě potřebuje spotřebitel pro rozhodnutí ohledně koupě, jedná se o klamavé opomenutí, které patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila zákaz užívání nekalých obchodních praktik, bude vhodné se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci, která v této oblasti vykonává dozor.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.