Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
13.5. 2017 jsem si na e-shopu obecvelemin.cz objednala boty za celkovou částu (i s poštovným) 1935 kč.
Platila jsem kartou, byla to jediná možná platební metoda. Ten den, tedy 13.5., mi přišel e-mail o potvrzení transakce od service01@noreply.webmicroestore.com (CTBill*Shopcartservice). Peníze z účtu se mi odečetli.
Nicméně žádná zpráva o potvrzení objednávky ani žádná jiná mi od začátku z e-shopu nepřišla. Na webových stránkách nemají uvedené žádné kontaktní informace, pouze formulář v odkazu "Kontaktuje nás". Pomocí něj jsem e-shopu odeslala dvě zprávy, 20.5. a 26.5., ani jednou jsem nedostala odpověď.
Nevím co teď dělat, chtěla bych vědět jestli je objednávka platná nebo jsem jen poslala někomu peníze do kapsy. Ráda bych obdržela zakoupené zboží nebo dostala zpět peníze.
Je ve Vašich silách mi v této situaci pomoci?
S pozdravem
Aneta Filipová
http://www.obecvelemin.cz/vinceza-kozena-damska-obuv-cerna-casual-podzim-zima-lnlbbuh-1015-5b.html#!prettyPhoto
Ráda bych obdržela zakoupené zboží nebo dostala zpět peníze.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva. Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Webová stránka www.obecvelemin.cz je zaregistrovaná na držitele domény: xuemei liu
huaiyang xianxichengqu huanbaolu356hao, zhoukou, 466700, Henan, CN. Na stránkách e-shopu chybí jakékoliv identifikační a kontaktní údaje, což je v rozporu se zákonem na ochranu spotřebitele. Podnět na podvodný rizikový e-shop může spotřebitelka podat u České obchodní inspekce. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje e-shop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Spotřebitelka by se mohla pokusit využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet, avšak jen za předpokladu, že zaplatil při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodal objednané zboží. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě lze nalézt na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti lze uvědomit rovněž orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.