Společnost


bx Abwicklungsgesellschaft ČR s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16260Způsob vyřízení reklamace - prodávající zboží neviděl a reklamaci rovnou zamítnul

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2017, před 8 lety

Dalibor Novák

Znění stížnosti

Dne 15.5.2014 jsem zakoupil ve společnosti Baumax úhlovou brusku s 5-ti letou zárukou. Bruska se pokazila, jde velice těžko vypínač. Brusku s účtem jsem nafotil, jak bylo na stránkách Baumaxu napsáno v sekci pro postup při reklamaci. Baumax reklamaci rovnou zamítl, že se jedná o běžné opotřebení. Brusku ANI FYZICKY NEVIDĚL.


Produkt

Bruska OK 800


Požadované řešení

Vrácení peněz za zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2017 09:41, před 8 lety

Reklamaci není třeba uplatňovat osobně, zákon to nevyžaduje. Stačí poslat e-mail nebo dopis, popsat vady, přiložit fotografie. Prodávající má vždy právo reklamaci posoudit. Může tak učinit i podle zaslaných fotografií spotřebitelem, pokud to považuje za dostatečné. Nicméně platí, že od uplatnění reklamace musí vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dní od jejího uplatnění. Samo překročení lhůty je důvodem pro odstoupení od smlouvy.

Podle občanského zákoníku může prodejce poskytnout spotřebiteli prodlouženou záruku za jakost, která přesahuje rozsah záruky stanovené v zákoně. Tyto účinky má i uvedení například záruční doby na obalu výrobku nebo v reklamě. Prodejce však v takovém případě musí určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Pokud se prodejce omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby, v takovém případě lze dovodit, že je nezbytné po celou dobu prodloužené záruky aplikovat zákonnou úpravu platnou během základní zákonné záruky. Zákon připouští, aby prodejce pro rozšířenou záruku stanovil podmínky odlišné od zákonné úpravy, a to i zužujícím (restriktivním) způsobem oproti zákonu.

Pokud nadále bude mezi stranami spor o tom, zda se jedná o záruční vadu nebo nikoli, doporučujeme spotřebiteli, aby si vyžádal od společnosti písemné odůvodnění zamítnuté reklamace a s ním se obrátil na soudního znalce, který zboží odborně posoudí. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2017 22:56, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.