Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
23.5.od Veolia resp. její vymahačské firmy Tarakan mi přišla opakovaná upomínka na fakturu na částku 298,-Kč se splatností 20.3. i s administrativním poplatkem 484,-Kč.
Já přitom před tím od Veolia žádnou fakturu ani upomínku nedostala. Většina komunikace probíhala do té doby mailem. Druhou upomínku mi zaslali na trvalé bydliště.
Již 13.5. jsem Veolia poslala 500,-Kč jako zálohu.
Pak jsem 17.5. byla přímo na přepážce, kde mi těchto 500,-Kč snížili o dluh 298,- a 202 Kč- dali na zálohy za květen. Musela jsem také přepsat smlouvu ze svého bývalého nájemníka na sebe. Nicméně prý za dluhy odpovídám jako majitelka tak jako tak.
Administrativní poplatky a pokuty figurují v mé nové smlouvě od 17.5.
Poslala jsem několik mailů Veolia, kde vysvětluji, že jsem zaplatila před tím, než jsem se o faktuře dověděla a že jsem fakturu od nich neobdržela. Dále jsem je žádala o kopii faktury i upomínky.
Při komunikaci s Veolia nic z výše jmenovaného neberou v potaz, ani kopii faktury a upomínky neposlali a požadují, abych zaplatila celou částku od Tarakanu, t.j.782,-Kč, který při nezaplacení vhrožuje soudem.
Jak se mohu bránit dál?
Děkuji
Geržová
Veolia voda, nedoručená faktura a nasledné vymáhání
Storno administrativního poplatku, případně storno celé faktury. Uznání, že admin. popl je požadován neoprávněně. Zastavení vymáhání od Tarakanu.
|
Tweet |
Věřitel (společnost Středočeské vodárny, a.s.) nemůže vymáhat vůči spotřebitelce zaplacení odměny, kterou uhradil inkasní společnosti za vymožení jeho pohledávky (zaplacení administrativního poplatku).
O neexistenci dluhu je vhodné informovat inkasní společnost, která údajnou pohledávku vymáhá. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči věřiteli, není ani inkasní společnost oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Navíc inkasní společnosti nedisponují žádnými zvláštními pravomocemi oproti běžnému věřiteli.
Byl-li dluh splacen, může spotřebitelka požádat věřitele o vystavení potvrzení o zaplacení dluhu (kvitanci). Takové potvrzení slouží jako důkaz, že byl dluh splněn a tím pádem i zanikl. Věřitel v takovém potvrzení musí vyznačit jméno dlužníka i věřitele, předmět plnění a místo a čas, kde a kdy byl dluh splněn.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.