Společnost


One Selling Ltd.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16277Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2017, před 8 lety

Jiří Palička

Znění stížnosti

Přes portál plebis.eu jsem dne 9.2.2017 objednal telefon HTC One m7 a on-line uhradil částku 2 793,00 Kč. Přišel mi potvrzovací email o přijetí objednávky a potvrzení o přijetí platby. Objednávce bylo přiřazeno číslo 38883. Stav objednávky se od tohoto dne nezměnil a je pořád ve stavu přijato. Snažil jsem se mnohokrát kontaktovat obchod na uvedenou emailovou adresu,ale vždy jsem obdžel jen nějakou verzi automatické odpovědi, prosím vyčkejte na svojí objednavku. Nikdy více. Dle smluvních podmínek mám nárok na vrácení peněz po uplynutí doby 70 pracovních dnů. Tuhle podmínku již splňuji a snažil jsem se na to poukázat v dalších emailech, bohužel mi vždy přišla jen ta samá automatická odpověď "prosím vyčkejte".
Budu rád za jakoukoliv radu dalšího postupu, třeba i pokud by šlo o skupinovou žalobu.


Produkt

Telefon HTC One M7


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2017 13:13, před 8 lety

V obchodních podmínkách e-shopu je uvedeno, že provozovatel těchto webových stránek je pouhým zástupcem zákazníků při nákupu zboží, nikoliv samotným prodávajícím. Pokud však spotřebitel potvrzuje před odesláním „objednávku“ a dostane pokyn platit „kupní cenu“, uzavírá kupní smlouvu, žádnou jinou. Mohlo by se jednat v daném případě o obcházení zákona s cílem zbavit se odpovědnosti za vady prodaného zboží a dalších povinností prodávajícího. Více na https://www.dtest.cz/clanek-3553/e-shop-nebo-pouhy-zastupce-zakazniku.

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, může spotřebitel od smlouvy odstoupit dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení peněžních prostředků. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou) na adresu uvedenou v obchodních podmínkách společnosti. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti lze uvědomit orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Velké Británii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2017 22:47, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.