Společnost


February s.r.o.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16278Zaplacené a nedodané zboží společnosti Luxcase.cz, nyní Ochranamobilu.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2017, před 8 lety

Daniel Hamarík

Znění stížnosti

Dne 27.3. 2017 jsem objednal a zaplatil ihned kartou objednané peněženkové pouzdro pro mobilní telefon ZTE Nubia Z9 Max, černé barvy u společnosti Luxcase.cz. Cena pouzdra byla 219 Kč + poštovné 59 Kč. Objednávka byla automatickým systémem přijata a následující den mi nějaká paní Nováková napsala e- mail, že zboží bylo v pořádku zaplaceno. Zhruba po 14 dnech jsem chtěl vědět, jak vypadá vyřizování mojí objednávky, protože u zboží bylo napsáno, že zboží je u exter. dodavatele a dodání trvá 2- 3 týdny. Na to mi opět paní Nováková napsala, že na zboží se čeká a že dodací lhůta je 2-3 týdny. Zhruba po 3 týdnu od objednávky jsem se opět dotazoval na dodání již zaplaceného zboží, ale odpovědi jsem se nedočkal. Počkal jsem týden a znovu jsem psal e- mail, jak to vypadá s dodávkou zboží a že nejsou dodrženy obchodní podmínky, atd. Přišel mi jako odpověď e- mail opět od jakési paní Novákové, že zboží je na cestě a do 14 dní ho budu mít. Čekal jsem tedy něco přes měsíc, ale zaplaceného zboží jsem se nedočkal. Na telefonní linku uvedeného e- shopu jsem volal nesčetněkrát a vždy byl buď telefon vypnutý a nebo nedostupný. Zaslal jsem tedy na uvedenou kontaktní adresu společnosti Luxcase.cz doporučený dopis od odstoupení od kupní smlouvy a následné vrácení peněz za zboží + poštovné, dohromady 278 Kč na můj účet, včetně lhůty, do kdy budu čekat tuto částku zpět na účtu a v případě, že tak obchod neučiní, zašlu podnět ČOI k prošetření. Lhůta pro vrácení peněz skončila 18.5.2017 a peníze jsem nejen, že nedostal, ale dnes, tj. 29.5.2017 se mi vrátil zpět doporučený dopis s odstoupením od kupní smlouvy, který jsem zaslal prodejci, jako nepřevzatý a tím pádem nedoručený. V závěru jsem zjistil, že identická společnost Luxcase.cz již tedy neexistuje, ale je nová společnost, s naprosto shodnou grafikou webových e- stránek, včetně naprosto stejných cen, stejných kontaktů- vyjma telefonních, ty jsou neustále měněny. Nová společnost se jmenuje Ochranamobilu- www.ochranamobilu.cz.

Prosím o pomoc a navrácení finančních prostředků.

Děkuji

Daniel Hamarík


Produkt

Peněženkové pouzdro pro telefon ZTE Nubia Z9 Max, černá barva.


Požadované řešení

Navrácení finančních prostředků, které byly zaplaceny:

219 Kč za peněženkové pouzdro pro telefon ZTE Nubia Z9 Max

59 Kč za poštovné

38 Kč za náklady na Doporučený dopis společnosti- odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2017 12:59, před 8 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, může spotřebitel od smlouvy odstoupit dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení peněžních prostředků. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Předžalobní výzvu je žádoucí doručit druhé straně prokazatelným způsobem, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Ve znění výzvy uvést přiměřenou lhůtu k plnění. Dodatečnou lhůtu na dobrovolné vrácení peněz nechat běžet ode dne doručení dopisu a v délce přiměřené s ohledem na okolnosti celé záležitosti. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než sedm dnů. Není důležité, vyhýbá-li se druhá strana přebírání poštovních zásilek a výzvu tak nepřevezme. Pro soud je podstatné její zaslání, nikoliv doručení.

V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li však více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2017 11:10, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.