Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 12.5.2017 jsem odstoupil od kupní smlouvy na TV Philips 49PUS6561 (koupeno 14.2.2017) pro nevyřízení reklamace do 30 dnů a požádal o vrácení peněz na účet.
Tentýž den mě pan Chroustovský informoval, že reklamaci 17RZ00238 uzavřel dobropisem a "částku předal k proplacení".
22.5. jsem požádal o sdělení termínu proplacení
25.5. jsem dostal odpověď "kolegové mají odstoupení od kupní smlouvy uzavřené, k proplacení dojde dnes nebo zítra."
29.5. stále peníze nepřišly
TV Philips 49PUS6561
Vrácení kupní ceny + poštovné doložené v odstoupení
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy, ruší se smlouva od počátku. Smluvní strany jsou si pak povinny vrátit poskytnutá plnění. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod odstoupením od smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.