Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#16288Reklamace - nereklamace kuchyňské desky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2017, před 8 lety

Šárka Loučková

Znění stížnosti

V listopadu roku 2015 jsme u Ikea zakoupili sektorovou kuchyň Metod s dvířky Ringhult smetanové, tmavé korpusy (hnědočerné) a pracovní desku Ekbacken v barvě taktéž hnědo černé,aby nám to k sobě pěkně ladilo. Včetně spotřebičů a dřezu. Při navrhování, výběru a následné konzultaci přímo v jejich kuchyňském centru nás nikdo ani slovem neupozornil, natož aby to bylo někde napsané u vyrobku, navrhu či smlouvě,že jak kuchyňská deska, tak dvířka nebudou od ledna roku 2016 k dispozici. Nebylo to označeno ani na prodejně u výrobků. Což je velmi důležité. A v té době jsme věřili, že si vybíráme kuchyň, kterou za pár let budeme stěhovat do domečku, a bude možnost dokoupení dilů dle potřeby, nebo když některé z dětí nechtě poškrábe např.dvířka bude možnost koupení a výměny. Jak bylo řečeno, asi cca měsíc a pul po nákupu kuchyně jsme zjistili, že jak deska, tak dvířka již nejsou k dispozici... resp.dvířka nejsou,teda podle operatora byla skladem v centralnim skladu, ktery jejich zasoby vyprodává a když dojde rozměr, už prostě nebude a deska se přesunula v rámci poptávky zákazníků do zakázkové výroby kde činí cena za 1m 1800,- Kč. A né cca 1400 ,- Kč za 246 cm tzn. za jeden kus naší desky, které potřebujeme 4 ks na celou kuchyni. Změnila interně i číslo a výrobce. Ovšem barva a název zůstal stejný. Nyní k jádru věci. Deska se nám v hraně rozlepila v délce cca 60 cm a začalo martýrium reklamace. Reklamace schválena za cca 2 dny. V pořádku. Ale!?! Bylo mi sděleno, že desku Ekbacken hnědo černá nemají ( mají, jen v jiné ceně, nez jsem kupovala já a v zakázkové výrobě viz.výše)a mam si vybrat jinou desku.Ano, tmavou a dali mi na výběr z několika "podobných" variant černé.Černa se vzorem kamene, bez vzoru, 1,8 cm 2,8 cm,...atd. ale já kupovala korpusy hnědo černé, aby mi ladily s hnědo černou deskou, né černou. Navíc jeden korpus je celý odhalený, podledový a deska v úrovni očí. Takže rozdíl bych při každé návštěvě kuchyně viděla a byl by vidět. Dále mi nabídnuli vrácení peněz s tím, že by si stávající desky odmontovali.To jsem zamítnula, že mají "moji" desku a ja si platila i montáž desky, včetně neviditelnych spojů a výřezů pro spotřebiče a dále bych nemohla kuchyň jako takovou využívat.Montáž prováděla jiná firma s ohledem na termíny montáže Ikea za nejdřív 1 měsíc. Pak svoje stanovisko změnili, že desky bych si mohla ponechat, ale bez nároku na proplacení montáže.A nebo odstoupení od smlouvy, ale pouze a jen položky kuchyňská deska. Bez úhrady mých poplatků za montáž.S ani jednou variantou jsem nesouhlasila, protože jako spotřebitel nechci nést náklady za vadu dodaného výrobku ač už vydané, nebo budoucí.A nebo být nucena do výběru jiného výrobku, i když ten stejný vzor mají skladem. Vyšla jsem vstříc, že jsem navrhnula změnu dekoru desky za jinou barvu, která by se nám hodila do kuchyně taktéž ( máme dubové podlahy) za desku Karlby dekor dub v délce 246 cm 4x s tím, že tato deska je o něco dražší (2990,-Kč)a že jsem ochotna doplatit část ze svého se spolupodílením Ikea a samozřejmě oni hradili montaž a vše s reklamací a výměnou spojené. Mají ještě v nabídce desku Ekbacken světlý dub,který je podstatně světlejší než by bylo vhodné pro můj výběr. Ovšem v nižší ceně a pro ne vhodnější, i kdyz se mi to nehodí do bytu, kuchyně.Tato varianta mi byla okomentována tím, že mi byl přeposlan e-mail s nabídkou černých desek. A další mojí volbou bylo odstoupení od koupě celé kuchyně, s ohledem na nemožnost dodání reklamovaného dílu, zamlčení a neupozornění na budoucí nedostupnost 2 hlavních dílů v rámci nekolika tydnů(pracovní deska a dvířka)kuchyňské linky ( volili bychom jinak a jinde). To mi bylo zamítnuto s tím, že odstoupit mohu jen on koupě kuchyňské desky. Nikoliv od celé linky. Že to Ikea neumožňuje. I když zamlčeli skutečnosti,které by značně ovlivnili výběr a volbu prodejce,jelikož nejsou schopni dodat ani v zákonné 24 měsíční lhůtě náhradní díly. V současné době jsme ustrnuli na bodě, kdy já chci výměnu buď za tu stejnou desku, připadně v dubovém dekoru vzor Karlby dub, a nebo odstoupit od celé kupní smlouvy z důvodu zamlčení budoucí nedostupnosti zboží. A z jejich strany nesouhlasí ani s jednou variantou a chtějí, abych si vybrala z jejich variant. Jen jsem podotkla, že když bych odstupovala od smlouvy, odstoupili by pouze od desky, nikoli od cele kuchyně. (Jen by mě zajímalo, jak by to dopadlo při reklamaci dvířek,ktera jsou taktéž rozepsána položkově po kusech, jestli by mi vyměnili jeden ks za třeba bílá, místo smetanová. A zbytek kuchyně nechali bez povšimnutí. Záruka na veškeré součásti kuchyně je dle Ikea 25 let. )vse bylo kupovano jako celek, prosím o radu a pomoc s řešením. Protože toto mi připadně jako nátlak na spotřebitele a jeho nucenému výběru variant, které mu nevyhovují. Už tuto reklamaci řešíme několikerou výměnou e -mailu. Dlouhodobě.Dekuji


Produkt

Kuchyně Metod, deska Ekbacken hnědo-černá, dvířka Ringhult smetanová


Požadované řešení

Vyměna za desku Karlby-dub s případným doplatkem v podílu obou stran,včetně montáže a všeho s tím spojeného, nebo odstoupení od celé kupní smlouvy kuchyně. S ohledem na zamlčení ukončení výroby desky a dvířek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2017 15:35, před 8 lety

Prodávající ani výrobce není povinen nabízet náhradní díly ke svým výrobkům. Pokud se však na věci projeví vada v době 24 měsíců od převzetí věci, má spotřebitelka právo uplatnit práva z vadného plnění.

Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Oprava musí být provedena s veškerou odbornou péčí a takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena. Není tedy bez souhlasu spotřebitelky možné dodat náhradní součástku v jiném provedení, než byla ta původní.

Nelze-li vadu odstranit opravou ani dodáním nové věci, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit. Odstoupením od smlouvy se ruší celá kupní smlouva (bylo-li vybavení domácnosti zakoupeno jako celek, ruší se i ta část smlouvy, na základě které získala spotřebitelka do vlastnictví i zbylé části tohoto vybavení). Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o oprávněné, má spotřebitelka právo žádat náhradu účelně vynaložených nákladů, které jí vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (např. za montáž a demontáž věci). Pokud prodávající plnil vadně, porušil tím svou smluvní povinnost. Byla-li porušením této smluvní povinnosti spotřebitelce způsobena škoda, má spotřebitelka právo dožadovat se náhrady této škody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.6.2017 15:40, před 8 lety

Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni. Spotřebitelka má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.6.2017 21:06, před 8 lety


Šárka Loučková

Včera mi byl doručen od společnosti Ikea e-mail a v příloze vyjádření. Moji reklamaci dočasne byla uzavřena... S tím, že s nimi nekomunikuji. Což není pravda. Komunikuji s nimi pravidelně, uz od začátku naši reklamace. Odkazují mě na kontrolu ČOI, nebo občansko právní cestou. Což je uplné vyhrocení situace, kvůli desce, kterou mají, nedodají a nejsou ochotni přistoupit na domluvu pro obě strany schůdnou. Děkuji za vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2017 09:06, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, jež má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.6.2017 12:45, před 8 lety

Dle všech dostupných podkladů můžeme poskytnout k věci následující informace. U všech výrobků, které budou brzy končit tuto informaci na obchodním domě uvádíme - při nákupu tedy zákazník vidí informaci např. Poslední možnost nákupu. Ukončení zboží v našem storimentu nalezne zákazník také na našich webových stránkách, vždy pod konkrétním obchodním dome IKEA v sekci “ poslední příležitost k nákupu". Zákazník je tedy informován, že výrobek brzy končí. Jako výrobce nejsme povinni nabízet náhradní díly ke svým výrobkům. U desky došlo k rozlepení a nabobtnání následkem špatné instalace dřezu (svépomocí) a následnému průniku vlhkosti a vody do míst kde měla být správně provedeno těsnění. I přes zamítavé stanovisko výrobce (dodavatele) desky kvůli nesprávně provedené instalaci, IKEA v rámci dobrých vztahu spotřebitelce reklamaci uznala a zákaznici navrhla několik způsobů řešení: výměnu desky za několik typů podobných desek ve stejné cenové relaci jako byla deska původní a odstranění původních desek plus montáž nových desek. Dále jsme spotřebitelce nabídli, proplacení pracovních desek v plné výši a odstoupení od smlouvy vrácením plné částky za desky, nebo také vyplacení plné ceny pracovních desek a jejich ponechání zákaznic. Spotřebitelka se k našemu návrhu nevyjádřila a abychom dodrželi 30ti denní reklamační lhůtu, byly jsme nuceni reklamaci uzavřít s návrhem na odstoupení od smlouvy a následným požadavkem na číslo účtu na vrácení částky. Vybavení kuchyně nebylo zakoupeno jako celek, smlouva byla uzavřena na jednotlivé položky. Momentálně stále čekáme na odpověď spotřebitelky, reklamace je pro nesoučinnost uzavřena. IKEA Česká republika s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.6.2017 13:36, před 8 lety


Šárka Loučková

Společnost Ikea nikde v dodě nákupu neuvedla a neuváděla, že se jedná o poslední možnost nákupu. Jinak bychom kuchyni v tomto provedení rozhodně nekupovali. Dále nás na to ani při potvrzení objednavky nikdo neupozornil. Ke kuchyňské desce, montáž prováděla firma, která se zabývá montážemi kuchyní Ikea s několikaletou praxí. A montáž jsme chtěli uskutečnit od Ikea, ale ta nás ujistila, že dříve jak na Vanoce či po novém roku to nebude. ( byla jsem ve vysokem stadiu těhotenství a mela 1,5 leté dítě, v bytě bez kuchyně)Kuchyňský dřez je mimo nabobtnalou hranu kuchyňské desky, cca o 20 cm a to počítám okrajovou plochu odkládací plochy. A mimo zdroj vody z dřezu minimálně 30 cm. Dale dřez je celý obsilikonovaný, aby nedocházeli k průnikům vlhkosti po dněj.Linku jsme i podlepili folii, aby nedošlo k rozlepení hrany vlivem myčky. A vyjádření o tom, že jejich výrobce jim reklamaci zamítl, dále že je to vlivem vlhka ze dřezu nyní slyšim poprvé. Neni o tom nikde ani jedno pismenko, ani v jednom vyjádřeni. Nebo že byla deska neodborně namontována.Celou dobu komunikuji, v ramci jednoho macimálně 2 dní od obdrženi jejich reakce ( většinou v řádech nekolikati hodin)jen nesouhlasím s jejich návrhy. Na což mám jako spotřebitel nárok. A dle vyjádření právního zastupce výše mám nárok na odstoupení od koupě celé kuchyňské linky a né na položky. Proto nadále apeluji na domluvu takovou, buď bude vyměněna deska za původní či desku Karlby s mým spolupodílením ovšem se slevou ze strany Ikea, samozřejmě včetně montáže a všeho co k tomu náleží, nebo odstoupení od celé kupní smlouvy kuchyně. Včetně všech nákladů s tím spojených. Dale dnes, v 11 hodin mi byl doručen e-mail o jejich odstoupení od smlouvy a zasláním podkladů. Na coz jsem reagovala obratem, že s tím nesouhlasím a v závěsu za timto e-mailem jsem obdržela vyrozumění z tohoto serveru. Coz je otazka cca 2 hodin k mému vyjadření. A nyní je i vidět, po jak dlouhé době firma reaguje a s odpověďmi, které ani jako zakazník u probíhajicí reklamace nemám nikde k dispozici. A jak já, dle jejich soudu nekomunikuji. Vše mám podlozeno písemně. Dále ještě probíhala komunikace na Facebooku, kde mi bylo přislíbeno znovuotevřeni reklamace, protoze e-mail s zadostí o otevření nebyl akceptovan, několik dní byla reklamace uzavřena i přes můj nesouhlas. A na moje požadavky vůbec nereflektují. Loučková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2017 07:05, před 8 lety

Bylo-li vybavení domácnosti zakoupeno jako celek podle vzorku vystaveného v prodejně společnosti nebo v jejím katalogu (včetně všech možných variant sestavy), jsou jednotlivé věci (položky) součástí jedné kupní smlouvy. Pokud by však vadná věc byla zakoupena zvlášť (nebyla součástí nabízené sestavy), jednalo by se o samostatnou kupní smlouvu.

Stížnost přeřazujeme na společnost, jež má možnost na návrh spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.6.2017 10:51, před 8 lety

Kuchyňské komponenty společnost IKEA neprodává jako sestavu. Zákazník si komponenty kupuje jednotlivě a sestavuje zvlášť. Odstoupení od smlouvy se vztahuje na jednodlivé artikly. IKEA nabídla zákaznici všechny možnosti v rámci Nového Občanského zákoníku v souladu s právem z vadného plnění. Zákaznice nesouhlasila ani s jednou z variant, IKEA proto navrhla odstoupení od smlouvy. Zákaznici momentálně nabízíme odstoupení od smlouvy a vyplacení celkové hodnoty pracovních desek. Dále jsme jí nabídli 10% slevu (na dárkové kartě IKEA) na nákup nové desky, pokud se rozhodne pro výběr pracovní desky, která je na míru (v jiné cenové relaci, než byla reklamovaná deska a desky které jsme jí nabídli ve stejné cenové relaci). Nadále také platí naše původní nabídka výměny a instalace nových desek na naše náklady. Věříme, že bude naše zákaznice s návrhem souhlasit a dospějeme ke smírnému řešení tohoto sporu. IKEA Česká republika s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2017 08:14, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.7.2017 13:11, před 7 lety


Šárka Loučková

Reklamace dopadla tak, že jsme nakonec vybrali desky jiné, dražší.Kvalitnějsí. (Celkem za bez mala 12000,- Kč.) Ikea zaplatila cenu reklamovaných desek zhruba polovinu, a my ten zbytek. Dále byla provedena montáž na vrub Ikea ( coz je vlastně v reklamaci běžné) a byla nám dána tzv.refumdační karta s 10% z celkového nákupu kuchyňských desek cca 1190,- Kč. Kterou jsme vyzvednuli včera.Takže za reklamaci desek jsme zaplatili více než 5tis.navíc. Ale už mám klid, a nemusím to řešit. Děkuji Dtest za pomoc v řešení.. i když to dopadlo jak dopadlo. Ale na tu bídu výběru to dopadlo více méně v mezích.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.