Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Dne 31.12. 2016 jsem ukončila nájemní smlouvu a dne 10.1. 2017 jsem šla na pobočku ČEZU ukončit odběr energií s žádostí o demontáž měřidel (nová nájemnice několikrát zrušila termín přepisu). Dne 1.3. 2017 mi bylo uděleno, že plynoměr bude demontován, s údivem volám na zákaz. linku, jak to tak pozdě...nová nájemnice již bydlí od února 2017 a já s bytem nemám již nic společného. Nová nájemnice si udělala smlouvy o odběru energií u Innogy a to dne 22.2. 2017 s tím, že energie bude odebírat od 1.4. 2017, ve smlouvách uvedla mě konečné stavy jako své počáteční. No i přes to mi přišlo konečné vyúčtování, kde nesouhlasil konečný stav, bylo připálení o cca 400 M3 více (o 6700 Kč). Reklamovala jsem vyúčtování a doložila ukončení nájemní smlouvy a předávací protokol s konečnými stavy....reklamace zamítnuta pro špatně číslo elektroměru a další odůvodnění bylo, že konečný stav byl zjištěn dne 2.11. 2016 při demontáži plynoměru ( úplně nesmyslný datum k demontáži došlo 1.3.2017), , číslo bylo opsané ze smlouvy....opět jsem reklamovala a přidala foto plynoměru, reklamace po 40 dnech opět zamítnuta. Jsem na MD a opravdu už mě nebaví neustále hovory na infolinku a ježdění po pobočkách ČEZU a neustále dohady, připadám si jak idiot. Nevím kam se už obrátit s mou stížností a po 6 měsících už mi ubývá sil, ale nehodlám platit za něco, co jsem nespotřebovala a od ČEZU mi to přijde, jako sprostá zlodějna.
ČEZ prodej, reklamace značka 4300066478
Požaduji vrácení přeplatku a nedoplatek za spotřebu plynu v období od 11.1. 2017 do 1.3. 2017 ať zaplatí již nová nájemnice, která má smlouvy u Innogy.
|
Tweet |
Při změně bydliště je nutné řešit, co bude se stávající smlouvou o dodávkách energií, která je na spotřebitelku vedena. Zda ji bude možné ukončit, záleží na typu smlouvy. Stěhování z odběrného místa nebývá vždy uznatelným důvodem pro předčasné ukončení smlouvy na dobu určitou a bývá to často možné jen při současném uhrazení finanční sankce. V případě, že spotřebitelka měla smlouvu na dobu neurčitou, může ji vypovědět kdykoliv, a to se zákonnou tříměsíční výpovědní dobou. Výpovědní doba, která by byla uvedena ve smlouvě odlišně od zákona, nesmí být delší než ta zákonná. Pokud by tomu tak bylo, platila by zákonná výpovědní doba. Před výpovědí smlouvy je třeba se však ujistit, že má spotřebitelka ve smlouvě skutečně sjednanou dobu neurčitou. Většina smluv o dodávkách energií na našem trhu je totiž uzavřena naopak na dobu určitou. Při ukončení smlouvy nebo změně odběratele je dodavatel povinen vystavit ukončovací fakturu. Je vhodné mít zaznamenány údaje o spotřebě a vyúčtování případně reklamovat. Vyúčtování nemusí také odpovídat skutečnému stavu v případě, že jej dodavatel provede bez fyzické kontroly měřičů, tedy takzvaným odhadem, což mu umožňuje zákon. I v takovém případě může spotřebitelka vyúčtování reklamovat.
Pokud by bylo vyúčtování chybné, je nutné jej reklamovat (vzorový formulář je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3289/reklamace-vyuctovani-elektriny-ci-plynu). Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost ČEZ Prodej, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.