Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#16294Vyhrožování a vymáhání za neobdržené zásilky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.05.2017, před 8 lety

Jarmila Markova

Znění stížnosti

Dobrý den,

společnost Helvetia mi na základě telefonického hovoru nabídla zaslání vzorku za poštovné 79 Kč, paní byla neodbytná, tak jsem souhlasila. Jsem sluchově postižená osoba a vůbec jsem neporozuměla informacím, které mi sděluje. S částkou 79,- jsem souhlasila, aby byl již hovor ukončený.
Částku jsem zaplatila.

Žádné další produkty jsem neobdržela pouze 3 upomínky, za další zboží, které mi nikdy nebylo doručeno. Upomínky chodí obyčejnou poštou.
Dále mi chodí výhružné SMS zprávy o návštěvě vymahače, ať okamžitě volám na uvedené drahé kontakty. Na výpověď nikdo nereagoval. Na zákaznické lince, nebylo možné se dovolat.

Žádné zboží jsem si neobjednala. Vymáhací společnost tvrdí, že jsem si toto zboží objednala v průběhu telefonického hovoru, ale toho si nejsem vědoma, žádala jsem o podklady nebo záznam hovoru, ale dosud mi jej nikdo neposlal.
Nyní firma vystupuje jako Helvetia Direct Marketing s.r.o.
Jarmila Marková


Produkt

Helvetia - Helvetia Direct Marketing s.r.o.


Požadované řešení

Prosím o pomoc při jednání s firmou Helvetia a to především o zrušení údajného dluhu 1457 za zboží,které jsem od firmy Helvetia neobdržela, a vyřazení mojí osoby z jejich registru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2017 10:30, před 8 lety

Požaduje-li společnost pro spotřebiteli úhradu peněžních prostředků za zaslané zboží, musí být schopná prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu dodáno. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu.

Fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, mohou tyto agentury požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění.

Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2017 10:44, před 8 lety

Dobrý den,

můžete nám prosím zaslat zákaznické číslo z faktury, nebo z naší upomínky? Dle jména je těžké Vás dohledat, vyskočí několik desítek zákaznic.

Děkujeme

Hezký den

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.5.2017 12:08, před 8 lety


Jarmila Markova

Dobrý den,
možná se budete divit ale veškeré vymáhání je absolutně bez udání jakéhokoliv zákaznického čísla.
V první zásilce je číslo 6227293

děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2017 12:30, před 8 lety

Dobrý den,

děkujeme za zaslání zákaznického čísla. Jednalo se o telefonickou objednávku s tím, že jako první Vám je zaslán Uvítací balíček v ceně pouze poštovného a balného 79 Kč, dále následují pravidelné zásilky po 20 dnech, jedna zásilka v ceně 179 Kč. Pokud o toto pravidelné zasílání nebudete mít zájem, stačí kontaktovat zákaznické oddělení do sedmi dní od obdržení první zásilky - Uvítacího balíčku.

První Uvítací balíček se nám vrátil zpět a proto jsme Vás dne 22.8.2016 telefonicky kontaktovali s tím, že Vám jej můžeme přeposlat. Protože jste se znovu - odesláním Uvítacího balíčku souhlasila, za totožných podmínek jsme Vám jej přeposlali, byl expedován jako Balík do ruky prostřednictvím České pošty pod podacím číslem DR1194159855U a dle informace od České pošty Vám byl dodán dne 1.9.2016.

Píšete, že jste 79 Kč uhradila, my zde však od Vás žádnou platbu neevidujeme (ani tedy daných 79 Kč za Uvítací balíček). Protože jste se nám následně neozvala, zasílali jsme Vám další balení doplňku stravy v dobré víře, že o ně máte zájem. Protože jste neuhradila ani v pořadí třetí zásilku (vč. Uvítacího balíčku), zasílání jsme zastavili my automaticky a začali jsme Vám zasílat upozornění a nedoplatku. Celkem Vám bylo posláno pět upomínek. První upomínku jsme posílali dne 22.11.2016 se splatností 5.12.2016 a poslední upomínku jsme zasílali dne 7.3.2017 se splatností 20.3.2017. Protože ani po splatnosti páté upomínky jste se nám ani neozvala, ani nedošlo k úhradě, postoupili jsme danou pohledávku inkasní agentuře.

Jistě uznáte, že čas, po který jsme Vám zasílali upozornění na nedoplatek byl natolik dlouhý, že byl čas se nám ozvat a včas vše dořešit. Začít si stěžovat až po obdržení výzvy k úhradě od inkasní agentury je bohužel pozdě.

Česká pošta nám ani jednu z upomínek nevrátila zpět (např. jako nedoručenou z důvodu neznámého adresáta, atd..)

Můžeme se zeptat z jakého důvodu jste se nám neozvala když Vám od nás přišly upomínky?

Je nám tedy velice líto, ale je opravdu potřeba pohledávku dořešit s inkasní agenturou což je společnost Creditexpress.

Děkujeme

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.5.2017 12:40, před 8 lety


Jarmila Markova

Dobrý den,

myslíte toto opravdu vážně?
Já jsem se marně snažila několikrát domluvit na Vaši zákaznické lince avšak marně.
Zrušit nic nejde a mám zaplatit, výše uvedené.
Jsem sluchově postižená a na to jsem v hovoru upozorňovala. Paní mne ubezpečila, že se jedná jen 79,-
Odmítala jsem převzít jakékoliv další zásilky.
Bylo mi řečeno, že nic dalšího odesílat nebudete.
Žádala jsem tedy nahrávku hovoru. Dosud mi nic nepřišlo. Můžete ji tedy prosím poslat?
Děkuji obrátím se tedy jinam.
S inkasní agenturou není možné se domluvit. Nebudu platit za něco co jsem nechtěla.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2017 13:20, před 8 lety

Dobrý den,

je nám velice líto, ale zákaznická linka je v provozu a Vám k dispozici každý pracovní den od 8:00 do 17:00 a pokud s námi nechcete komunikovat telefonicky, i třeba ze zdravotních problémů, všude uvádíme email a nebo možnost nám napsat dopis. Bohužel paní Marková ani jedno jste nám neposlala. Možností a času bylo opravdu dost. Objednávkový hovor jsme nechali dohledat a operátor Vás v pořádku o všem informoval. Nesdělujete mu, že máte jakýkoliv handicap a na operátora reagujete zcela normálně.

Též jsme si poslechli hovor z 22.8.2016 kde Vám operátorka nabízí přeposlání Uvítacího balíčku. Ani v jednom z hovorů neinformujete operátora o tom, že jste sluchově postižená. My jsme v obou hovorech splnili vše co jsme sdělili a slíbili a o čem jsme Vás informovali.

Jedná se o to, že jste mohla zavolat na zákaznickou linku, nebo emailem nás kontaktovat a jistě bychom vše dořešili, ale Vy jste tak neučinila a je nám velice líto, ale zde se nejedná o naše zanedbání situace, my jsme opravdu měli snahu. Několik měsíců jsme se snažili Vás upozorňovat a jak jste sama přiznala upozornění Vám chodilo.

Napište nám prosím Váš email na který Vám pošleme oba hovory.

Děkujeme

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.7.2017 11:03, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.7.2017 19:37, před 8 lety


Jarmila Markova

Dobrý den,

do dnešního dne se situace nevyřešila.
Jakoukoliv korespondenci Vám pošta mohla vrátit, veškeré zásilky posíláte obyčejnou poštou i Ty jsem vrátila poště, tzn nepřevzala jsem si je.
Žádný souhlas s dalším zasíláním jsem nikdy telefonicky nedala. Pouze za 79,) které jsem uhradila.
Neskutečná společnost. Vaše zákaznická linka sice v provozu je, ale nikdy jsem se nedovolala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2017 20:38, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.7.2017 08:21, před 8 lety

Dobrý den.

Takže ještě jednou celé shrnutí případu, neboť se některá tvrzení paní Markové odlišují od reality:

1) Objednávka provedena telefonicky na konci července 2016, hovor obsahoval všechny informace týkající se produktu a odběru. Ani v jednom okamžiku hovoru nevyplývá, že by paní Marková měla nějaké sluchové obtíže. Nahrávka v příloze. Úvodní kúra odeslana 01.08.2016, balík byl vrácen dne 19.08.2016

2) Dne 22.08.2016 proběhl ověřovací telefonát na důvod vrácení zásilky a s pí. Markovou bylo domluveno opětovné odeslání té úvodní kúry, neboť vratka odběr produktu zastavila. Nový uvítací balíček odešel hned 22.08.2016. Zásilka s podacím číslem DR1194159855U byla dle sledování pošty dodána dne 1.9.2016 (Depo Liberec 70).
Průvodní dopis z úvodní zásilky je rovněž přiložen. V zásilce je opětopvně zopakována potřeba produkt užívat pravidelně včetně informace o ceně následných pravidelných zásilek.
Tato zásilka nebyla ani vrácena, ani uhrazena, ačkoliv pí. Marková tvrdí, že ji platila. Nemáme od ní žádný doklad o úhradě (útržek složenky, výpis z účtu...), abychom s jeho pomocí mohli ověřit, zda platba náhodou nebyla provedena např. s chybným variabilním symbolem.

3) Jelikož se nám pí, Marková po opětovně odeslané úvodní kúře neozvala, dle jí sdělených a napsaných podmínek odešly 2 pravidelné zásilky v hodnotě 179 Kč. Tyto zásilky nám nebyly ani vráceny, ani nebyly uhrazeny.

4) A jelikož i dTest potvrzuje, že zásilka se při použití poštovního operátora považuje za doručenou 3. den od odeslání, bylo po splatnosti všech 3 faktur na adresu paní Markové odesláno 5 dopisů s výzvou k úhradě nebo k řešení nedoplatku. Ani na jeden dopis jsme od pí. Markové neobdrželi jedinou reakci. Pokud ona tvrdí, že volala na zákaznickou linku, tak bez sdělení bližších detaiů (volající číslo, den volání, čas volání) nedokážeme ověřit, zda k telefonátu opravdu došlo. Nebylo voláno mimo pracovní dobu? Nebylo zavěšeno při automatických hláškách...? Může se zde jednat o tvrzení stejného rázu, jako je tvrzení o platbě úvodní kúry.
Zákaznická linka je v provozu každý pracovní den a i v případě přetížení má zákazník možnost zanechat vzkaz na záznamníku, byl by ze zákaznického servisu kontaktován zpětně.
Takže její tvrzení, že požadovala nahrávku hovoru ("žádala jsem o podklady nebo záznam hovoru, ale dosud mi jej nikdo neposlal"), také není zcela relevantní, když její požadavek zákaznickému oddělení nikdy sdělen nebyl, ani telefonicky, ani písemně.

5) Rozpor v informaci vidíme i v tvrzení o vrácení zásilek. Pí. Marková zmiňuje, že zásilky vrátila poště, ta by je přijala pouze jako od ní odeslané, tzn. že musely být řádně ofrankované. Listovní zásilky je technicky celkem složité "nepřevzít", když je doručovatel vhazuje do schránky. Ale je možné, že v míste dodání u pí. Markové funguje jinak dohodnutý režim s doručovatelem a ten je i zpětně přijal jako odmítnuté.
Každopádně informace o tom, že zásilky měly být vráceny, padla prvně až zde, 3/4 roku po jejich odeslání!!!
Kdyby nás pí. Marková kontaktovala (a nemusela jen telefonicky, mohla nám poslat dopis, e-mail, zprávu přes webový formulář), tak bychom se tomtuto tvrzení věnovali mnohem dříve, ne až poté, co z důvodu neuhrazení byla pohledávka předána inkasní agentuře.

6) Celé vygradování případu vzniklo jen laxním přístupem zákaznice, nedodržením dohodnutého a její nesoučinností. Stačil by jediný telefonát po první upomínce nebo hned úvodní zásilce a vše mohlo být uzavřeno už v září 2016.
Pokud tedy nyní nastaly jiné okolnosti a zásilky měly být paní Markovou vráceny, nechť kontaktuje zákaznický servis, aby jí mohlo být posláno čestné prohlášení a my jsme mohli její tvrzení ověřit s poštou. Předpokládáme, že toto tvrzení se vztahuje na ty pravidelné (listovní) zásilky, neboť úvodní kúra měla být uhrazena.
U ní tedy pí. Markovou požádáme o zaslání dokladu platby 79 Kč.
Jinak budou nadále zásilky považovány za doručené a neuhrazené.

Víc k tomu nemáme co dodat

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.8.2017 11:13, před 7 lety

Opětovně žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2017 13:56, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.