Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,dne 26.2.2017 jsem si vzala na úvěr v AAA Auto v Chomutově auto Volkswagen passat(3C) Diesel 2.0,které mě vyjde celkově na 216 096Kč. Dne 21.4 jsem na autě nechala dělat rozvody, při tomto mi bylo zjištěno poškození motoru v místě uchycení držaku motoru. V servisu mi sdělili,že je to skrytá závada a tudíž by to měla řešit s prodejcem AAA Auto Chomutov a reklamova.Hned nato jsem jela do prodejny mého auta,kde mi řekli ,že zavolat na pojišťovnu a pokud mi nevyhoví ,tak se mam obrátit zpět na prodejce.Na pojišťovně mi oznámili,že na tuto závadu se pojistka nevztahuje,proto jsem se znovu obrátila na prodejce,kde jsme s manažerem sepsali reklamaci,kde mi manažer sdělil,že nejpozději do 30 dnů se mi ozvou,jak je uvedeno zákonem,což se nikdo neozval tak jsem volala sama ,dovolala jsem se na informace,kde mi paní oznámila,že už me informovali ,na to jsem ji sdělila ,že mě nikdo neinformoval ani telefonicky ani písemně,poté mě přepojily na na reklamačního technika ,který mi řekl,že mi byl zaslán dopis ,který mi ovšem nepřišel ,což jsem mu také řekla,on mi na to odpověděl ,tím že nemám jméno na schránce ,že se nemůžu divit,což je samozřejmě nesmysl,protože je tam Č.p ! Poté mi sdělil,že reklamace je zamítnuta,že si nemyslí ,že toto je skrytá závada a že je to opotřebením vozu,po předchozím majitely,zeptala jsem se jak je to možné,že mi řekly v servisu,že auto muselo být bourané,že držák bloku motoru se nemohl jen tak ulomit,nato mi odpověděl,že mam 11 let staré auto ,že se nemám čemu divit a že reklamace bude nadále zamítnuta a ze mi dále nemůže pomoci. Bohužel si nevím rady co dál ,jestli toto mam řešit přes média nebo soudně ,protože jsem si jistá že o této skryté závadě ,mě při koupi nikdo neinformoval.
VW Passat 2.0 Tdi
Opravu
Kompenzaci/či slevu na autě
Odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme tedy vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitelka před koupí o vadě věděla, musí spotřebitelka na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitelka toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Seznam soudních znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo také na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka také právo na proplacení nákladů, které musela v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitelka žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitelka od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka také žádat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážená paní Vavříková,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Míková,
Má SPZ je 6U26119
Děkuji Vavříková
Vážená paní Vavříková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.