Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, telefonicky mě kontaktovala firma Helvetia Apotheke se zasláním balíčku, nejprve jsem souhlasila, ale když jsem balíček obdržela, nedoporučenou zásilkou, tak jsem si užívání těchto vitaminových doplňků rozmyslela a zásilku jim zaslala zpět s tím, že si nepřeji, aby mi zasílali tyto doplňky stravy. Následně mi firma zaslala další nevyžádaný balíček, obdržené vitamíny jsem jim zaslala na vlastní náklady doporučeně zpět na jejich adresu s tím, že si nepřeji, aby mi zasílali další balíčky. Po posledním zaslání mě již firma nekontaktovala a začaly mi chodit sms zprávy od společnosti Creditexpress, abych zaplatila pohledávky vůči věřiteli Helvetia Direct Marceting. Vše jsem firmě zaslala zpět na své vlastní náklady a smlouvu vypověděla. K zasílání zásilek mimo té první jsem žádný souhlas nedala a vše zboží vrátila, opravdu mi přijde jednání firmy jako neseriózní, a to i vymáhací společnosti, která mi zasílá pouze sms zprávy, abych zaplatila do 48 hodin, že jinak bude vydán platební rozkaz a následná exekuce. Prosím poraďte mi, jednala jsem s nimi seriózně, myslím, že ostatní poškození ani zásilky nevrátily. Nevyžádané zásilky jsem měla v poště, nebyly zasílány doporučeně ani dobírkou. Děkuji
vitamínové soplňky
Požaduji, aby společnost akceptovala mé vypovězení od smlouvy, které jim bylo 2x zasláno i s vitamíny a stahla řešení od společnosti Ceditexpress, neb vše zaslané obdrželi zpět, tudíž nemohu platit za zboží, které ani nemám...
|
Tweet |
Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti odstoupení od smlouvy, popřípadě výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet. Vyžadování úhrady ceny neobjednaných tablet je agresivní obchodní praktikou podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále rovněž "ZOS"), kterou pokutuje Státní zemědělská a potravinářská inspekce.
Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den,
první komunikaci se zákaznickým servisem evidujeme ke dni 28.3.2017. Poslední zásilka Vám byla expedována dne 16.10.2016. To tedy znamená, že jsme od Vás neobdrželi žádné vypovězení smlouvy, ale zasílání jsme my automaticky ukončili 22.10.2016 kdy se nám vrátily dvě zásilky zpět.
Protože jste nám dne 28.3.2017 poslala dopis s informací, že jste poslední upomínanou zásilku neobdržela, poslala Vám kolegyně Čestné prohlášení k podpisu, abychom mohli danou zásilku odepsat. Bohužel se nám od Vás zpět podepsané nevrátilo. Poslali jsme Vám celkem pět upomínek a byl tedy čas zatelefonovat na zákaznickou linku a vše dořešit. Mohli jsme Čestné prohlášení třeba poslat i na email.
Bereme tedy Vaše vyjádření zde jako "Čestné prohlášení" že jste vše vracela zpět a poslední zásilku jste asi neobdržela. Zastavujeme vymáhání u inkasní agentury. V každém případě znovu potvrzuji, že jste zasílání Vy sama nerušila a nedá se tedy tím pádem říci, že jsme jej neakceptovali.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Naposledy jsem Vám zaslala i doporučený dopis, kde jsem opakovaně uvedla, že se nepřeji, abyste mi zasílali zásilky, ale od Vás už jsem žádný dopis ani s čestným prohlášením neobdržela. Je snad zřejmé, že jsem ve svých dopisem uváděla, ať zásilky nezasíláte, bez reakce na mé požadavky, jste věc předali společnosti k vymáhání, a to včetně nevyžádaných zásilek a penále. Prosím tedy o zaslání potvrzení, že jste vymáhání u inkasní agentury zastavily, jinak se budu muset obrátit Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci a případně na Úřad pro ochranu osobních údajů, jak doporučila organizace dTest.
S pozdravem
Tejnorová
Vážená paní Tejnorová,
požádám Vás, abyste si ještě jednou srovnala data, znovu píši, že jste Vy zasílání neukončila:
Poslední expedovaná zásilka - 16.10.2016
Váš dopis - 28.3.2017
Jistě se shodneme na skutečnosti, že se jedná o půl roku, mezi tím, co jsme my sami Vám zasílání ukončili. Znovu opakuji, že jsme zasílání ukončili z důvodu dvou vrácených zásilek dne 22.10.2016. Po té jsme Vám posílali celkem pět upomínek na poslední neuhrazenou a nevrácenou zásilku. Poslední upomínka měla splatnost 20.5.2017.
Váš druhý dopis o kterém se zmiňujete jsme obdrželi o tři dny později od prvního dopisu. Tedy:
První dopis - 28.3.2017 - bylo posláno Čestné prohlášení, které jste neposlala zpět
Druhý dopis - 31.3.2017 - již kolegyně nové Čestné prohlášení neposílala, protože Vám jej poslala před třemi dny (28.3.2017)
Pokud nám chcete neoprávněně vyhrožovat výše zmíněnými institucemi pro nás to není problém. Rádi budeme plně spolupracovat a doložíme veškeré dokumenty a komunikaci, vč. objednávkového hovoru, zásilek, faktur a upomínek, které jsme Vám posílali.
Hezký den
Helvetia Apotheke
Já Vám nevyhrožuji, všechno zboží, které jsem obdržela jsem Vám vrátila zpět, vyhrožováno bylo mě, a to inkasní společností, která mi zaslala sms v době, kdy jste měli již všechno zboží zpět včetně mých žádostí, abyste mi nic nezasílali, pouze Vás žádám o potvrzení, že je případ uzavřen, jak jste sami v předchozí zprávě napsali...
Vážená paní Tejnorová,
inkasní agentuře jste byla předána z důvodu poslední neuhrazené a nevrácené zásilky (VS 6292295004). Dvě se nám vrátily (VS 6292295002 a VS 6292295003) a poslední v pořadí čtvrtá zásilka se nám nevrátila a proto jsme Vám na ni posílali Čestné prohlášení.
Jak jste sama napsala, v předchozí zprávě jsme Vám ukončení vymáhání potvrdili. Jak si prosím jinak přejete potvrzení zaslat? Můžeme i písemně.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Ano, žádné další zásilky jsem neobdržela, všechny, které jsem obdržela jsem Vám zaslala zpět, a to 2x. Čestné prohlášení, jak opakuji. Poprosím o písemné zaslání písemného potvrzení, že je vymáhání ukončeno, toto potvrzení mi postačí zaslat naskenované na e-mail: tejnorovajirina@seznam.cz. Pokud potřebujete mé čestné prohlášení v písemné podobě, že jsem Vám vše vrátila v původním stavu a další zásilky jsem neobdržela, mohu Vám jej případně zaslat poštou či e-mailem.
Dobrý den,
na Váš email jsme odeslali požadované potvrzení. Není potřeba, abyste nám již cokoliv dokládala.
Pokud je tímto věc uzavřena, požádáme spotřebitelku o uzavření případu zde na dTestu.
Děkujeme
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Hodnocení: