Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#16315Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.05.2017, před 8 lety

Petr Zámarský

Znění stížnosti

Při odchodu od mého bývalého zaměstnavatele jsem požádal o převedení telefonního čísla z firmy na mé jméno. Šlo mi jen o dočasné řešení, pouze na dobu, než dostanu u nového zaměstnavatele jiné tel.č. s tarifem jiného operátora. Ve spěchu jsem souhlasil s převedením čísla na tarif O2 FREE CZ, za cenu 750Kč mesíčně. Tato cena ve spojení s názvem 'FREE' se mi zdála dost vysoká na to aby byl tarif spojen s nějakým závazkem. Po celou dobu vyřizování nového tarifu mě nikdo neupozornil, že je tarif FREE CZ zatížen nějakým břemenem.

Jakmile jsem obdržel nový telefon od mého současného zaměstnavatele, zhruba dva měsíce od převodu čísla, jsem se pokusil FREE CZ vypovědět. Byl jsem však nemile překvapen, že musím uhradit celý závazek na dobu 24 měsíců.
Následná reklamace byla neúspěšná, mají prý můj podpis na smlouvě a hotovo.

Trvám na tom, že jsem nebyl dostatečně informován o břemenu spojeném s tarifem FREE CZ - tento 24 měsíční závazek je sice uveden na webové stránce produktu https://www.o2.cz/osobni/mobilni-tarify, ale je zřejmě záměrně na rozdíl od ostatních informací nezvýrazněn. Nikdo z O2 se o nějakém závazku při podpisu smlouvy ani náznakem nezmínil. Pochopitelně bych si vybral tarif bez závazku, byť by byl o 100Kč dražší

Starou SIM nepoužívám a na čísle mám aktivováno přesměrování.
Za obyčejné přesměrování jsem nyní nucen zaplatit 18000Kč.


Produkt

závazek na dobu 24 měsíců u tarifu FREE CZ


Požadované řešení

Rád bych se domohl předčasného ukončení smlouvy, neboť se domnívám, že jsem byl před podpisem smlouvy uveden v omyl. Pochopitelně bych si vybral tarif bez závazku, byť by byl o 100Kč dražší.

V krajním případě bych byl ochoten přistoupit na dohodu v podobě levnějšího tarifu na jiném tel.č.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2017 15:58, před 8 lety

Pokud byla sjednána smlouva na dobu určitou, je možné smlouvu ze strany spotřebitele jednostranně ukončit. V takovém případě si ale může společnost účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy.

Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou pro společnost zavazující a společnost by měla jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jejím jménem jako její zástupce a právní jednání zaměstnance společnost zavazuje.

Byl-li při sjednávání změny závazku užit nepravdivý údaj, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.6.2017 16:23, před 8 lety

Dobré odpoledne,

Vaším požadavkem se již dvakrát zabývali naši specialisté z oddělení Reklamací a stížností. Situaci prověřili. Informace o závazku je ve formuláři na převod účastnictví uvedena. Z tohoto důvodu byla Vaše reklamace zamítnuta.

Přejete si Váš nesouhlas opětovně předat na oddělení Reklamací a stížností?

S pozdravem

Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.6.2017 19:47, před 8 lety


Petr Zámarský

Dobrý den.

Nabízím společnosti O2, naposledy přehodnotila moji reklamaci a aby veřejnosti ukázala, jak jí ve skutečnosti záleží na spokojenosti zákazníků.

Vím že jsem se dopustil chyby. Přešel jsem z firemního tarifu a nedostatečně jsem se informoval o tarifech pro obyčejné lidi. Připadalo mi absurdní, aby předražená služba, která obsahuje směšně nízký objem dat 1.5 GB, byla ještě zatížena závazkem užívání po dobu 2 let. Zároveň zdůrazňuji, že mě při podpisu smlouvy obchodník společnosti (zřejmě záměrně) na toto břemeno neupozornil.

Děkuji dTestu a webu vasestiznosti.cz za možnost zveřejňování podobných příběhů.

Petr Z.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2017 05:47, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, jež má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.6.2017 08:58, před 8 lety

Dobré dopoledne,

Váš požadavek jsem předala na kolegy z oddělení Reklamací a stížností, aby záležitost ještě jednou posoudili. Vyjádření obdržíte do měsíce.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.6.2017 12:42, před 8 lety


Petr Zámarský

Hodnocení:

Komentář: Přestože i má třetí reklamace nebyla oficiálně uznána, byl mi dnes 'v rámci zachování dobrých vztahů' přenastaven stávající tarif na tarif bez závazku a to dokonce bez vystavení smluvní pokuty.
Chtěl bych poděkovat společnosti O2 za jejich vstřícné gesto, a pak hlavně lidem okolo stránek 'vasestiznosti.cz' za samotnou existenci tohoto projektu.
Petr Z.