Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na eshopu www.kosmetika-usa.cz jsem dne 24.5. 2017 dělala objednávku. V posledním kroku před odesláním objednávky, mne systém "vyhodil" na úvodní stránku eshopu a rovněž mi nepřišlo do emailu potvrzení o přijetí objednávky. Proto jsem se domnívala, že objednávka nebyla provedena a zboží jsem objednala na jiném eshopu.Dne 29.5. 2017 však pošta přivezla zásilku, kterou jsem z výše uvedených důvodů nepřevzala. Do eshopu jsem ze slušnosti napsala omluvný email s uvedením důvodu, proč jsem zásilku nepřevzala. Jako odpověď mi poslali výzvu k uhrazení nákladů spojených s expedicí zásilky ve výši 109 Kč a oznámení, že nesplacené pohledávky (neuhrazené smluvní pokuty), budou podstoupeny právní společnosti, která bude danou pohledávku vymáhat včetně všech nákladů s tím spojených. Obrátila jsem se tedy s dotazem na telefonickou poradnu dTestu, kde mi paní poradila zaslat Odstoupení od kupní smlouvy. Dnes 31.5.2017 jsem dostala od paní Králové tuto odpověď: Na odstoupení od kupní smlouvy máte samozřejmě ze zákona právo. Odstoupení od kupní smlouvy se vztahuje na uhrazenou a převzatou objednávku, kterou následně zašlete zpět a prodávající Vám vrátí platbu. Nevyzvednutá objednávka není odstoupení od kupní smlouvy.
Jako spotřebitel si myslím, že bych žádný poplatek za nevyzvednutou dobírku platit neměla, což paní Králová nechce uznat. Kdo je tedy v právu?
|
Tweet |
Zaslala-li spotřebitelka objednávku za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku, je prodávající povinen prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku neprodleně potvrdit její obdržení. Tato povinnost je taktéž uvedena v čl. 2 odst. 2 obchodních podmínek prodávajícího (prodávající potvrdí neprodleně přijetí objednávky prostřednictvím emailu na emailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce). Nebylo-li toto potvrzení spotřebitelce zasláno, nemohla spotřebitelka očekávat, že kupní smlouva byla skutečně uzavřena. Zároveň tím prodávající porušil svou smluvní povinnost, za kterou je odpovědný. Pokud by spotřebitelce porušením této povinnosti vznikla újma na majetku, je prodávající povinen tuto škodu uhradit (v tomto případě poplatek za nevyzvednutou dobírku).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.