Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#16320Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 12 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.05.2017, před 8 lety

Petr Procházka

Znění stížnosti

Dne 13.10. 2016 v 0:41 jsem na eshopu společnosti CZC.cz v rámci akce „Slevobraní“ (reklamy na slevy až 90% ..) objednal grafickou kartu Gainward GeForce GTX 1080, Phoenix GLH, 8GB GDDR5X. Toto zboží bylo nabízeno jako rozbalené s výraznou procentuální slevou (cca odpovídající maximu právě probíhajícího „Slevobraní“). Po objednání mi přišla potvrzovací SMS i e-mail s fakturou. Avšak po cca 17 h mi obchodní oddělení zaslalo email s fakturou podobnou, ale s nulovým počtem ks a nulovou cenou a s omluvou, že zboží již není skladem. Ještě několik dní byla karta v systému viditelná za slevněnou cenu, než dostupnost změnili na "nebude" a moji objednávku v zákaznickém systému zrušili - s argumentací, že zboží bylo již blokováno pro jiného zákazníka a je vyprodáno. Toto vysvětlení mi přišlo účelové - vážně jeden z největších tuzemských eshopů (a navíc v oblasti HW+SW) v roce 2016 tvrdí, že jeho objednávkový SW uzavře závaznou kupní smlouvu na zablokované zboží, tj. zboží, které již defacto nemá? Prodejce jsem kontaktoval třemi e-maily. V odpovědích mi bylo nabídnuto totožné nerozbalené zboží za původní cenu a později i slevový kupon na 500 Kč (cca 2,5% ceny zboží). Touto cestou bych rád vyzval společnost CZC.cz k řešení a nápravě.


Produkt

grafická karta Gainward GeForce GTX 1080, Phoenix GLH, 8GB GDDR5X; kód: 192789b1


Požadované řešení

Buď doložení rychlejšího zákazníka 3. straně (d Testu), nebo poskytnutí daného produktu za cenu v době objednání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2017 05:59, před 8 lety

Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2018 22:25, před 7 lety

Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Dohoda zde v tomto případě nebyla. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že prodejci se zvýší náklady na obstarání zboží nemůže jít k tíži spotřebitele. Pro spotřebitele platí cena, která byla uvedena v kupní smlouvě. Pokud prodejce uvedl špatnou cenu, nemůže to být k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas. Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží.

V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.