Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Před 3 dny jsme si u Invie chtěli koupit last minute zájezd do Turecka. Z korespondence ne příliš jasně vyplynulo, že rezervace není možná, zájezd se musí hned uhradit. Šlo o slovenskou CK, takže platba měla proběhnout na zahraniční účet, celkem 1616 e. Celá domluva probíhala v dopoledních hodinách načež měla slečna specialistka zaslat platební údaje tak, aby bylo možné zájezd ještě ten den uhradit. Pokyny však přišli až před 17tou hodinou, přičemž samozřejmě banka neuskuteční zahraniční platbu v ten daný den večer. Platbu jsem tedy zadala, do Invie zaslala potvrzení o proběhnuté platbě, která odešla hned druhý den ráno. Na další den až v 15 hodin mne bylo zděleno, že se zájezd vyprodal. Místo toho jsme si ještě večer vybrali jiný, s tím, že zbývala doplatit asi tisícovka. Na další den nám ale vypočítali "aktuálním" eurovým kurzem, že jsme zaplatili méně než tomu skutečně bylo (poslala jsem 1616 eur, z banky odešlo 43 756 CZK a v Invii naznali, že jsme zaplatili jen 41 078 CZK). Proto jsem požadovala vrácení peněz s tým, že si od nich dovolenou s takovým přístupem kupovat nebudu. Odmítli však do formuláře o vrácení peněz uvést částku v CZK, kterou jsem skutečně zaplatila (nepočítám poplatek bance za provedenou zahraniční platbu). Takže teď mi přijde na účet neznámá částka dle nějakého neurčitého kurzu? A nemám ani dovolenou a strávila jsem 3 dni času převáděním peněz a dohadováním se s CK.
Zájezd Turecko od 9.6. do 19.6.2017
Vrácení peněz v také výši v jaké jsem je poslala v CZK, ne v eurech a samozřejmě kompenzaci za to, že nemám ani peníze, ani dovolenou.
|
Tweet |
Pokud byla smlouva zrušena od počátku, vrátí si smluvní strany poskytnutá plnění. Zaplatila-li tedy spotřebitelka v cizí měně, je společnost povinna vrátit spotřebitelce stejnou částku v této cizí měně. V případě, že společnost porušila některou ze svých povinností stanovených ve smlouvě (například byla v prodlení se zasláním informací ohledně platby), mohla by spotřebitelka žádat náhradu škody, jež jí vznikla v souvislosti s porušením smluvní povinnosti ze strany společnosti.
Vážená paní Masárová,
částku za uhrazený zájezd vždy vracíme klientům v měně, ve které hradili, ve Vašem případě dle Vašeho popisu v eurech.
Ráda pro Vás prověřím podrobnosti týkající se Vašeho obchodního případu. Zašlete mi, prosím, variabilní symbol, na základě kterého prověřím podrobně situaci.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Veronika Nečasová
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
V stádiu, že paní Nečasová uvedla, že je to problém mojí banky a ne její, přičemž ale zájezd byl zrušen ze strany CK, ne z naší, takže jsme se žádné kompenzace nedočkali. Doporučuji všem, kdo kupují zájezd od Invie nech neplatí v eurech a nekupují nic co není od českých CK, protože v případě potíží mohou přijít i o tisíce korun a neprávem. Kdyby jsme zájezd zrušili my, neřeším to, ale tohle je opravdu nehoráznost.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.